Chytré vyhledávání Graph Search testuje Facebook i na mobilním webu

Někteří uživatelé mobilní webové verze Facebooku zaznamenali v uplynulých dnech verzi vyhledávání Graph Search, která se funkcemi vyrovná desktopu. Podle serveru InsideFacebook, který zprávu přinesl, jde zatím pouze o omezený test.

Facebook představil svoje vyhledávání Graph Search už před rokem a půl, přesto se prozatím stále čeká, kdy se dostane na mobilní telefony. Soudě podle experimentu, který nyní zachytil server InsideFacebook, se mobilní verze pravděpodobně konečně blíží.

InsideFacebook mluví o verzi Graph Search pro některé uživatel na mobilním webu Facebooku, nikoliv tedy v jeho aplikacích. Kromě základních funkcí vyhledávání podle klíčových slov a kategorie vyhledávaného objektu (stránka, uživatel, událost apod.) umí experimentální verze i to nejdůležitější, tedy slovní vyhledávání využívající Likes a další nativní prvky sociální sítě. Vyhledávání také umí zapojit prvek lokace, což je obzvlášť důležité právě na mobilních telefonech.

MobileGraphSearch5

MobileGraphSearch6

Nejde o první experiment s vyhledáváním Graph Search na mobilech. Již na podzim loňského roku Facebook krátce své nové vyhledávání testoval v aplikaci Messenger. Očekávaný update, který měl Graph Search zprovoznit v aplikacích pro iOS, ale tehdy nakonec nepřišel.

Mobilní Graph Search by mohl pro Facebook znamenat vstup na trh lokálního vyhledávání a možnou konkurenci Yelpu a dalším stávajícím poskytovatelům. Pokud by se Facebooku podařilo dostatečně vyhledávání propojit s informacemi, které mu jeho uživatelé poskytují, například minirecenze a hodnocení podniků a míst, mohl by se pro místní vyhledávání stát mobilní Graph Search zajímavou alternativou. V takovém případě by již nic nebránilo tomu, aby jej Facebook mohl začít monetizovat reklamou.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Memy, virály, technologie, Facebook. Digital Briefing o trendech pro příští rok

Trendy, návody a spoustu inspirativních kampaní pro online marketing přinesla konference Digital Briefing 2013. Mimo jiné ukázala, že přednášející sice občas mluví i o Flickru nebo Pinterestu, zdá se ale, že už se snahou promovat jiné sítě než Facebook polevují. A věřte nebo ne, firmy mají v sociálních sítích pořád problémy. Pokud mezi ně patříte nebo jen hledáte něco nového a svěžího, čtete...