Chystá se EA koupit Zyngu nebo Playfish?

Mnoho lidí z herního průmyslu již nějakou dobu předpokládá, že se EA začne porozhlížet po akvizici v oblasti her pro sociální sítě. Neuplynulo příliš mnoho času a již se spekuluje o tom, že je velká událost na spadnutí. EA má v hledáčku ty nejznámější jména v oboru – Zyngu a Playfish, producenty oblíbených her, jako je například FarmVille, Mafia Wars, Pet Society, Word Challenge a mnoha dalších. Zajímavé je, že se zatím nešíří žádné zprávy o tom, že by další herní giganti, jako je Activision/Blizzard či Ubisoft, měli v plánu něco podobného.

Jak jsme již informovali na konci září, Zynga má potenciál letos vydělat přes 200 milionů dolarů. Podle serveru Inside Social Games byla nedávno o převzetí vedena předběžná jednání právě mezi Zyngou a EA, přičemž Zynga údajně požadoval 1 miliardu dolarů. Zynga zatím samozřejmě veškeré spekulace popřela a předpokládá se, že bude chtít vstoupit na akciový trh, aby navýšila svůj kapitál. Učinit by tak mohla již v březnu příštího roku, tedy poté, co bude dokončena kontrola účetnictví za rok 2009.

Zynga, Playfish a milióny

Server Inside Social Games rovněž informuje o tom, co se údajně děje okolo Playfishe. Tato společnost sice není výdělečná tolik, jako Zynga, ale i tak je velmi úspěšná – předpokládá se, že by letos mohla dosáhnout na zisk okolo 75 milionů dolarů. Podle některých zdrojů, které Inside Social Games označuje jako důvěryhodné, již dokonce k převzetí ze strany EA došlo před několika týdny, s tím, že veřejně oznámeno to bude během příštích několika týdnů. Samozřejmě se jedná pouze o spekulaci, ale že je postavená na reálném základu je možné – nechme se tedy překvapit.

Není nic překvapivého, že se debatuje o možnosti převzetí právě těchto společností – v poslední době totiž zažívají ohromný růst. Inside Social Games uvádí, že Zynga během posledních třech měsíců navýšila počet svých aktivních (alespoň jednou za měsíc) uživatelů ze 60 na 150 milionů, a to pouze na Facebooku (funguje totiž ještě táké na MySpace). Playfish za stejnou dobu počet svých uživatelů téměř zdvojnásobil – ze 35 milionů si polepšil na 60 milionů. Tato čísla nicméně nebudou zcela přesná: Jednak nezahrnují mobilní uživatele a také, což je větší problém, počítají jednoho uživatele vícekrát, pokud si od stejné společnosti instaloval více her.