Chcete sledovat tweety o alkoholu? Twitter kontroluje, jestli jste zletilí

Sledovat na Twitteru výrobce piva, vína, něčeho tvrdšího či jakéhokoliv jiného alkoholického nápoje chce sociální síť zkomplikovat pro ty, kdo alkohol ještě nesmí legálně pít. Přišla proto se systémem na ověřování věku, který je primárně určen právě alkoholickým značkám.

Systém funguje čistě na bázi důvěry, prozatím totiž neexistuje spolehlivý způsob, jak věk uživatelů přes internet ověřit. Ve chvíli, kdy se libovolný uživatel bude chtít stát followerem účtu požadujícího jeho zletilost, se Twitter zeptá na jeho datum narození. Podle něj vypočítá věk uživatele, a ten porovná s hranicí pro zletilost v zemi, odkud uživatel pochází.

Twitter uživatele ujišťuje, že takto získané datum narození neukládá. Co si ale naopak uloží je informace o tom, že uživatel již nutného věku dosáhl. Pokud by se později chtěl stát followerem další značky s věkovou kontrolou, nebude už své narozeniny muset znovu vyplňovat.

Prvními, kdo na Twitteru novou funkci začali využívat hned v den jejího uvedení, se staly společnosti Bud Light, Jim Beam, Knob Creek, Heineken a Bacardi. Ostatní si o její aktivaci mohou zažádat buď přímo přes svou klientskou podporu, nebo pokud ji nemají, tak zde.

AgeGating