Chcete sdílet na Facebooku článek? A určitě jste si ho přečetli?

Facebook je stvořen k tomu, aby zde lidé vzájemně sdíleli obsah. Sdílení je čistá esence této sociální sítě. A samozřejmě, že se zde sdílí a šíří různý závadný obsahdezinformace, fakenews, hejty, šikana, QAnon nesmysly a další hnus. To je pochopitelně problém, kvůli kterému zaujímá většina uživatelů k nejpopulárnější sociální síti ambivalentní postoj, přičemž mnozí dali Facebooku už raději vale, aby se nemuseli v tomto marastu neustále brodit.

Facebook se však snaží brojit proti zmíněným nepříjemnostem mnoha způsoby, přičemž v pondělí se objevila zajímavá zpráva o nové „zbrani“ v tomto (marném) boji. Facebook oznámil, že začne testovat novou funkci, která bude uživatele nabádat, aby si článek opravdu přečetli předtím, než ho nasdílejí. Pokud se uživatel pokusí sdílet odkaz na zpravodajský článek, který neotevřel, Facebook zobrazí upozornění, které ho vyzve k jeho otevření a přečtení. 

„Chystáte se sdílet tento článek, aniž byste ho otevřeli,“ píše se ve výzvě. „Sdílení článků bez jejich přečtení může znamenat, že vám uniknou klíčová fakta.“

Samozřejmě Facebook nejde do extrému, aby vyloženě nutil uživatele číst, co sdílejí, protože i když si uživatel článek nepřečte, bude jej moci sdílet klepnutím na tlačítko „Pokračovat ve sdílení“. Nicméně ti citlivější se nad tím alespoň pozastaví a to je úspěch!

Facebook navazuje na podobnou funkci, kterou Twitter začal testovat zhruba před rokem. A nedopadlo to vůbec zle, tedy aspoň podle společnosti – uživatelé otevírali články o 40 % častěji poté, co byli upozorněni, a o 33 % častěji otevírali články před jejich retweetováním. A konečně někteří uživatelé poté, co si článek skutečně přečetli, raději upustili od jeho sdílení.

Jak vidno, někdy stačí uživatele jen trochu postrčit. Nechme se překvapit, jak dopadne iniciativa Facebooku.

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook sleduje odkazy ve zprávách, počítá jim sdílení

Facebook oficiálně potvrdil, že sleduje odkazy na webové stránky sdílené v soukromých zprávách, a vnesl tak více světla do fungování počítadla sdílení při použití jeho pluginu. Číslo, které udává počet sdílení dané stránky na Facebooku, totiž zahrnuje nejen ty, kdo na Like kliknuli na dané stránce, ale i jiné formy sdílení, například právě v soukromých zprávách.
Přečtěte si více

Twitter a Nielsen připravují nový systém pro měření televizních pořadů

Zhruba za tři čtvrtě roku, počátkem podzimu příštího roku, by měl světlo světa spatřit nový systém hodnocení úspěšnosti televizních pořadů, který bude vycházet ze zmínek v sociálních médiích. Prozatím nese nepříliš složité označení Nielsen Twitter TV Rating. Jde o další důkaz toho, že z televize a internetu se pomalu ale jistě stává nerozlučná reklamní dvojice.