Čas utopený ve Facebooku: Na síti trávíme hodinu denně

Počítali jste někdy, kolik času denně strávíte psaním zpráv na Messengeru, prohlížením zdi na Facebooku nebo fotografií na Instagramu? Kolik času vám zabere rozdat těch pár srdíček, smajlíků a zdvižených palců? Tyhle aplikace jsou pořádní žrouti času.

Padesát minut denně. To je ten šokující počet minut, které podle nedávného výzkumu lidé ve světě průměrně tráví dohromady na Facebooku, Instagramu a Messengeru, a to nepočítáme používání WhatsAppu.

Češi přitom nejsou žádnou výjimkou. Podle nedávného průzkumu AMI Digital se STEM/MARK tuzemští uživatelé tráví na všech sociálních sítích celkem 159 minut denně.

prumerna doba na socialnich sitich

„Způsob ‚konzumace‘ je přitom u jednotlivých sociálních sítí velmi odlišný,“ uvedl ředitel Ami Digital Vladan Crha. „Zatímco v počtu spíše pasivních uživatelů vede v Česku YouTube (používá ho zhruba 94 % uživatelů internetu), z pohledu aktivního vkládání příspěvků dominuje jednoznačně Facebook, na který alespoň jednou týdně přispívá přes 43 % uživatelů (z toho 19 % „denně“),“ dodal.

S výrazným odstupem za Facebookem pak následují v aktivním využívání Instagram a Twitter, kde své příspěvky „postuje“ alespoň jednou týdně zhruba 5 % uživatelů.

Facebook nebo jídlo – denně zaberou stejně času

Možná se vám čísla nezdají až tak závratná – jenže když si uvědomíme, že z 24 hodin víc jak 8 věnujeme spánku, znamená to, že zmíněných 50 minut denně na Facebooku znamená jedna šestnáctinu reálného dne.

Podle americké výzkumné agentury The Bureau of Labor Statitstics je to více času, než strávíme jinými volnočasovými aktivitami. V průměru totiž člověk denně věnuje pouze 19 minut čtení, 17 minut sportu a 4 minuty společenským akcím. Jen o pár minut déle (1 hodinu a 7 min) trávíme konzumací jídla a pití.

Oblíbenost Facebooku je dána i jeho neustálým vývojem.  Síť nedávno spustila třeba možnost živého vysílání nebo nové smajlíky jako vyjádření reakcí. Mark Zuckerberg dodává, že „vše, co na Facebooku děláme, je zaměřeno na naši misi k otevřenějšímu a propojenějšímu světu.“

Výsledky zveřejněné za poslední čtvrtletí ukazují, že každý měsíc je na Facebooku 1,6 miliardy připojených uživatelů a několik milionů na dalších aplikacích s ním spojených.

Podle Kena Senyho, generálního ředitele a analytika společnosti Evercore, platí jednoduchá poučka – čím je uživatelská základna nějaké platformy širší, tím více klesá průměrná doba, kterou na ni uživatelé tráví. Jednoduše proto, žespousta nových lidí není tak aktivních.

To se však Facebooku netýká. Čas na něm strávený totiž za poslední dva roky vzrostl o 10 minut.

Agentura comScore sice udává skromnějších 35 minut jako čas, který používáním Facebooku trávíme, ale přesto s ním žádná jiná sociální síť či internetový server nemůže v tomto směru soupeřit. Facebooku se podle výsledků nejvíc blíží YouTube, kde však uživatel stráví jen 17 minut denně. Na LinkedInu je to již jenom 2 minuty a na Twitteru dokonce jedna.

Facebook z delšího stráveného času dokáže lépe poznat své uživatele, to, jaké mají zájmy, zvyky, co se jim líbí a co naopak ne. Komunita se rozrůstá, což pomáhá vytvářet hodnoty i pro akcionáře. Díky tomu může Facebook investovat do nových aplikací, jako je Instagram, který slouží komunitě i akcionářům.

Total
1
Shares
Další články