Business Factory v Praze: 12 lidí a reklama za tři čtvrtě miliardy

Původně brněnská agentura působící v Dubaji, Sao Paulu a Varšavě otevírá zastoupení v Praze. Hlavním produktem Business Factory je nástroj ROI Hunter, který slibuje efektivní správu nákupu reklamy na Facebooku.

Business Factory se rozšiřuje v domovském Česku. Není novinkou, že je jednou z 50 firem na světě, s nimiž Facebook spolupracuje jako s oficiálním Marketing Partnerem. Nepřestává tím být ale zajímavá. Tím, že je jich omezený počet, jsou v úzkém kontaktu přímo s Facebookem, mají jeho podporu a komunikují s jeho programátory.

„Jako marketing partner jsme v ČR jediní, a přitom tady až tak moc neoperujeme, tak jsme se chtěli trochu vrátit,“ vysvětluje Karel Tlusťák, CEO firmy, důvody k otevření pražské kanceláře. Společnost přitom působí ve více než 30 zemích světa. Mezi jeho české klienty patří Zoot, Invia, Mall.cz, Tesco nebo Česká spořitelna.

karel_tlustak_business_factory_roi_hunter
Karel Tlusťák prezentuje misi své Business Factory. Vpravo Facebook Client Partner Peter Podolinský. Foto: TYI

Šéfem pražské pobočky se stal Petr Jelínek, donedávna ředitel Media Clubu televize Prima. Kancelář sídlí na Smíchově, na pobočce aktuálně sedí 6-7 pracovníků (výhled je 12), konkrétně jde o lidi na sales a odborníky na management kampaní a reklamy. Ambicí je během tří let obsloužit 750 milionů korun do FB ads ročně.

Primární je edukace, byznys z ní těží

Zatímco pro malé inzerenty většinou postačí manuální nákup reklamy na FB a agentury si při přeprodeji reklamy přes Facebook Exchange účtují provize v řádech desítek procent, ROI Hunter cílí na velké a střední firmy a slibuje jim perfektní přehled o proinvestovaných částkách i výsledcích. A nižší provize, maximálně 8 % s tím, že s objemem proinvestované reklamy dále klesá na 3-4 %.

business_factory_praha_kancelar
Business Factory Prague. Foto: Newsfeed.cz

„Klientům rozjedeme kampaně s našimi lidmi, vyškolíme jejich zaměstnance, naučíme je to a budeme pořád poskytovat support. Výhoda je, že i když už nebudou našimi klienty, pořád budou používat ROI Hunter,“ předestřel Karel Tlusťák svůj obchodní model, který počítá s nástupem trendu interních týmů ve firmách, podobně, jako to vidí na Blízkém východě.

Přesto Business Factory deklaruje, že cílem není sebrat co nejvíc klientů agenturám, ale zvyšovat povědomí o této silné formě reklamy, s níž zatím český trh nemá tak velké zkušenosti. Kvůli edukaci spustili server Newsfeed.cz, kde se kromě novinek budou objevovat případové studie i praktické rady, a je otevřen i pro spolupráci agenturám.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Anonymous ovládli účet Burger Kingu na Twitteru, změnili ho na McDonald’s

Na včerejší den rozhodně jen tak nezapomenou lidé, kteří se na Twitteru starají o účet amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. Účet jim na více než hodinu vyfoukli Anonymous, kteří jej okamžitě přejmenovali na McDonalds a začali z něj tweetovat všechno možné i nemožné. Samozřejmě k nemalému pobavení značné části uživatelů.
Přečtěte si více

Sekta, výplach, nebo prostě konference? Digital Summit 2014

Zděšení. To byla asi nejčastější emoce, kterou jsme vídali online po ohlášení Digital Summitu. Akci tvůrce Milionového impéria Davida Kirše ovšem zaštítila Mladá fronta a byť několik řečníků (např. Pavel Ungr) postupně odřeklo, do kongresáku přitáhla na téma online marketingu stovky lidí.