Business Factory v Praze: 12 lidí a reklama za tři čtvrtě miliardy

Původně brněnská agentura působící v Dubaji, Sao Paulu a Varšavě otevírá zastoupení v Praze. Hlavním produktem Business Factory je nástroj ROI Hunter, který slibuje efektivní správu nákupu reklamy na Facebooku.

Business Factory se rozšiřuje v domovském Česku. Není novinkou, že je jednou z 50 firem na světě, s nimiž Facebook spolupracuje jako s oficiálním Marketing Partnerem. Nepřestává tím být ale zajímavá. Tím, že je jich omezený počet, jsou v úzkém kontaktu přímo s Facebookem, mají jeho podporu a komunikují s jeho programátory.

„Jako marketing partner jsme v ČR jediní, a přitom tady až tak moc neoperujeme, tak jsme se chtěli trochu vrátit,“ vysvětluje Karel Tlusťák, CEO firmy, důvody k otevření pražské kanceláře. Společnost přitom působí ve více než 30 zemích světa. Mezi jeho české klienty patří Zoot, Invia, Mall.cz, Tesco nebo Česká spořitelna.

karel_tlustak_business_factory_roi_hunter

Karel Tlusťák prezentuje misi své Business Factory. Vpravo Facebook Client Partner Peter Podolinský. Foto: TYI

Šéfem pražské pobočky se stal Petr Jelínek, donedávna ředitel Media Clubu televize Prima. Kancelář sídlí na Smíchově, na pobočce aktuálně sedí 6-7 pracovníků (výhled je 12), konkrétně jde o lidi na sales a odborníky na management kampaní a reklamy. Ambicí je během tří let obsloužit 750 milionů korun do FB ads ročně.

Primární je edukace, byznys z ní těží

Zatímco pro malé inzerenty většinou postačí manuální nákup reklamy na FB a agentury si při přeprodeji reklamy přes Facebook Exchange účtují provize v řádech desítek procent, ROI Hunter cílí na velké a střední firmy a slibuje jim perfektní přehled o proinvestovaných částkách i výsledcích. A nižší provize, maximálně 8 % s tím, že s objemem proinvestované reklamy dále klesá na 3-4 %.

business_factory_praha_kancelar

Business Factory Prague. Foto: Newsfeed.cz

„Klientům rozjedeme kampaně s našimi lidmi, vyškolíme jejich zaměstnance, naučíme je to a budeme pořád poskytovat support. Výhoda je, že i když už nebudou našimi klienty, pořád budou používat ROI Hunter,“ předestřel Karel Tlusťák svůj obchodní model, který počítá s nástupem trendu interních týmů ve firmách, podobně, jako to vidí na Blízkém východě.

Přesto Business Factory deklaruje, že cílem není sebrat co nejvíc klientů agenturám, ale zvyšovat povědomí o této silné formě reklamy, s níž zatím český trh nemá tak velké zkušenosti. Kvůli edukaci spustili server Newsfeed.cz, kde se kromě novinek budou objevovat případové studie i praktické rady, a je otevřen i pro spolupráci agenturám.

Diskuze k článku