Bubblews: Sociální síť, která platí svým uživatelům

Sociální síť Bubblews působí při první návštěvě úplně jako jakákoliv jiná. Lidé na ní publikují příspěvky a ostatní u nich dávají funkcí „like“ najevo, že se jim příspěvek líbí, případně jej i komentují. Ostatní uživatele lze označovat v příspěvcích a Bubblews také má hashtagy fungující na stejném principu, jako na Facebooku a Twitteru.

Něčím se ale přece jenom liší. Na rozdíl od jiných sociálních sítí, kde příspěvky mají maximální délku, například na Twitteru 140 znaků, příspěvek na Bubblews nesmí být kratší než 400 znaků.

Ale to stále není to hlavní. Uživatelé Bublews totiž za své příspěvky dostávají zaplaceno podle jejich úspěšnosti. Peníze jsou jim přidělovány systémem sdílení reklamních příjmů společnosti. V rozhovoru pro Mashable spoluzakladatel společnosti Jason Zuccari uvádí, že v současnosti tento podíl vychází zhruba na jeden dolarový cent za like, komentář či unikátní zobrazení příspěvku.

Bubblews není žádnou novinkou, funguje už od závěru roku 2012. Ve středu ale tahle sociální síť spustila kompletní redesign, který výrazně modernizuje její vzhled a přibližuje ji profesionální podobě ostatních sociálních sítí.

bubblews

Aby si uživatel mohl své peníze vybrat, musí nastřádat alespoň 50 dolarů, tedy v současnosti kolem 5 tisíc like, komentářů a unikátních zobrazení svých příspěvků. Bubblews prozatím vyplácí pouze prostřednictvím PayPalu, na zaslání peněz si vyhrazuje 30 ní od zadání žádosti o výplatu.

Ačkoliv za ní stojí zajímavý nápad, tahle sociální síť bohužel poněkud zaspala dobu. V současnosti totiž stále nemá k dispozici mobilní aplikace. A nejen to, zatím ani žádné nepřipravuje. Jasně, psát přes telefon příspěvky dlouhé 400+ znaků není nijak pohodlné, takže by uživatelé z mobilů pravděpodobně jen prohlíželi a komentovali příspěvky ostatních. Protože ale Bubblews žije z reklamy, i takto získné pageviews by se rozhodně počítaly.

I kvůli přítomnosti jen na desktopu není pravděpodobné, že by Bubblews čekal v blízké době nějaký rychlý růst. Sociální síť, která má prozatím kolem 200 tisíc aktivních uživatelů, je ale rozhodně zajímavým průkopníkem ve svém oboru. Namísto toho, aby až nadoraz využívala data svých uživatelů, a jejich tvorbu obsahu brala za samozřejmost, jim za jejich povedené příspěvky platí. Zda takový model je dlouhodobě finančně udržitelný, to zůstává otázkou, na kterou odpoví především budoucnost tohodle zajímavého sociálního experimentu.

Nejde o první sociální síť, která slibuje uživatelům zisky, před časem to podobně zkoušel například projekt n0tice.com z dílny britských médií. Najdou se i podstatně odvážnější modely, a to i u nás – řadu z nich jsme před časem shrnuli v článku 10 podivných, bláznivých i ambiciózních sociálních sítí z Česka.