Británie požádala Facebook o pomoc s volbami

S velice pokrokovým řešením přišli úředníci z Velké Británie ve snaze snížit počet lidí, kteří při každých volbách zmeškají povinnou registraci. V profilu všech britských uživatelů Facebooku se v sobotu zobrazí žádost, aby tak včas učinili.

Velká část mladých voličů ve věku mezi 18 a 24 lety ve Velké Británii pravidelně zmešká registraci, která je podmínkou pro možnost hlasovat ve volbách. Na co však rozhodně nezapomínají, je pravidelná kontrola jejich facebookového profilu. Hlavně na ně je proto zaměřená informační kampaň, která má účast ve volbách zvýšit. O víkendu se všem návštěvníkům sociální sítě zobrazí dotaz, zda se již byli registrovat. Pokud odpoví ne, budou hned přesměrováni na online přihlášku. S představiteli Facebooku to dohodl volební výbor.

Uncle Facebook Wants You!

Vláda touto formou kampaně nechce jen upozornit zapomnětlivce, ale také zasáhnout skupinu několika milionů obyvatel, kteří obvykle z různých důvodů volit nejdou. Britští představitelé i zástupci Facebooku tvrdí, že jejich hlavní snahou je zapojit více lidí do demokratickém procesu a právě uživatelé sociálních sítí údajně často patří mezi skupiny, které se k volbám obracejí zády. Navíc se pravidla a termíny registrací v minulých letech měnily a tak není na škodu povinnosti připomenout i zodpovědným voličům.

Celý volební systém je sice o něco složitější než u nás, ale i tak nás napadá hned několik způsobů, jak by se taková iniciativa dala využít i v českých podmínkách. Přesvědčovací potenciál má značný a skoro se bojíme, aby se pánové z Facebooku za chvíli nemuseli probírat tísici „bohulibých“ žádostí  všelijakých stran, uskupení a sdružení. Každopádně se dá očekávat, že tento neobvyklý tah vyvolá divokou diskuzi a není se moc čemu divit. Spoustu lidí totiž naštve, když mají pocit, že jim vláda strká nos do soukromí. Co myslíte vy? Je to chytrý marketingový tah, nebo jen nebezpečný precedent v narušení soukromí státní mocí?

Via TNW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejkreativnější facebookové příspěvky podle lidí z nejkreativnějších agentur

Pokud máte cokoliv společného s marketingem na Facebooku, tenhle zdroj inspirace prostě nesmíte minout. Šéfové z několika předních digitálních agentur jako je naše oblíbená Droga5 nebo Barton F. Graf 9000 založili jednoduchou stránku, kde sdílejí ty nejlepší facebookové příspěvky včetně jejich statistik a krátkého osobního komentáře. A je to vážně super podívaná.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Povodně z Čech, zvířátka ze světa

Vojta sice už o povodních psal, ale našli jsme další krásné ukázky lidové tvořivosti, které musí být na věky zaznamenané, takže jsme si udělali takový malý archiv toho nejlepšího, co jsme našli. Díky prezidentově zásadnímu vstupu do řešení krizové situace se nám hlava státu dostala do výběru memů už počtvrté za sebou (!) a nemůžeme se dočkat toho, co se stane příští týden. V zahraničí na tom s počasím také nejsou nic moc, stejně jako s gramatikou, rychlostními předpisy, nebo trolly, ale zase mají mraky roztomilých zvířátek.