Brand marketing na sociálních sítích na ženy nefunguje

Studie nazvaná Women & Brands Online: The Digital Disconnect, od agentur Q Interactive a organizátorů marketingových konferencí ad:tech, studovala vztah žen k sociálním sítím.

Není zas až tolik zajímavé, že se 54% (z 1000 respondentek) žen věnuje social networkingu každý den, a že 75% z nich uvedlo, že jsou letos výrazně aktivnější než byly ve stejnou dobu v loňském roce. Výrazně zajímavější je, že 75% respondentek uvedlo, že užívání sociálních sítích spíše, nebo dokonce rozhodně neovlivňuje jejich nákupní chování. Pouze 22% žen na dotaz, jestli sociální sítě ovlivňují jejich nákupní rozhodování, odpovědělo „spíše ano“ a dokonce jenom 3% žen vybralo možnost „rozhodně ano“.

Ještě zajímavější je, že 83% žen se cítí neutrálně, nebo dokonce negativně, když jsou vystaveny brandové reklamě na sociálních sítích. Vypadá to, že ženy jsou tak zabrané do social networkingu, že jakékoliv rušivé a rozptylující elementy okolo jim vadí.

Výzkum také studoval, k čemu ženy vlastně sociální sítě používají:

  • 34% respondentek posílá osobní vzkazy svým přátelům
  • 13% sdílí fotky
  • 12% chatuje
  • 11% posílá veřejné zprávy ostatním
  • 9% žen hledá produktové informace (včetně aktuálních slev a slevových kupónů)
  • 7% hraje hry
  • 6% používá sociální sítě k poznávání nových lidí
  • pouhá 2% respondentek pak uvedlo, že na sociálních sítích sdílí vlastní produktové recenze

Nejoblíběnější sociální sítí je nepřekvapivě Facebook (pro 64% respondentek), v oblíbenosti následuje MySpace (16%), mikroblogování (samozřejmě včetně Twitteru) používá podle výzkumu pouhých 5% žen.