Boti přicházejí na Messenger. Facebook umožní firmám automaticky promlouvat k zákazníkům

Facebook staví okolo Messengeru nový vesmír – zpřístupňuje beta verzi platformy Messengeru a s ní boty. Tedy automatizované cílené zprávy, které uživatelům mají umožnit prakticky cokoliv. Třeba zjišťovat počasí, aktuální dopravní situaci, nakupovat nebo dívat se na účtenky či vůbec informace o objednávkách z obchodů – všechno přímo v Messengeru. Očekávejte hodně. Podle Jana Řežába jde o největší událost od založení Facebooku samotného. Další ji přirovnávají k tomu, když Apple uvedl App Store.

Facebook chce z Messengeru udělat univerzální platformu, ve které budou uživatelé dělat všechno, co dělat chtějí. Vzniká okolo něj celý ekosystém, počátečními partnery mají být velká jména – mezi jinými Uber, KLM, Spotify, Zendesk, NBA nebo Zynga. Plány a aktuální situaci představil Mark Zuckerberg na konferenci f8.

Platforma umožňuje nejen odesílání a přijímání textových zpráv, ale i odesílání a příjem obrázků, carouselů nebo speciálních bublin, které můžou obsahovat různá tlačítka, jako například hned několik call-to-action motivátorů.

Podívejte se sami.

https://player.vimeo.com/video/162461108

https://player.vimeo.com/video/162460731

https://player.vimeo.com/video/162461626

 

Facebook zkrátka věří, že Messenger se může stát primárním kanálem pro obchodníky, kteří chtějí oslovit zákazníky. Síť dnes zpřístupnila API developerům, aby se mohly chatovací boty a další nástroje pro Messenger rozeběhnout.

Podobně jako na samotném Facebooku síť slibuje, že bude chránit data a uživatelům poskytovat jen relevantní obsah. Konverzaci mají vždy začínat právě uživatelé. Navíc budou moci upozadit nebo zablokovat komunikaci, kterou vidět nechtějí.

Aktuálně používá Messenger 900 milionů lidí. Je to druhá nejpopulárnější aplikace na iOS a loni se stala nejrychleji rostoucí aplikací vůbec. Zvlášť mladí už ho používají právě místo Facebooku samotného. V posledním roce Messenger podle Řežába pracoval s obsahem mnoha známých značek, mezi kterými jsou například Disney, Zynga, NBA, Spotify, Imgur či Dropbox.

Vývoj Facebooku, zdroj: Jan Řežáb
Vývoj Facebooku, zdroj: Jan Řežáb

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Like to Death: Podivuhodný projekt mizí s každým lajknutím

Taky už vás nebaví věčné fotky jídel či zvířátek a urputná snaha firem vytáhnout z nás Like při každé příležitosti? Tak si s námi pro změnu pojďte dopřát trochu hutné facebookové filozofie a přemýšlení o smrti. Přesně k tomu totiž směřuje umělecký projekt Like to Death, který z nejpopulárnějšího tlačítka světa dělá namísto tupého přikyvovátka nástroj nevyhnutelné destrukce.