Blíží se reklamní API Twitteru, tvrdí agentury, které sociální síť kontaktovala

Zprávy o reklamním API poskytnuly pro TechCrunch velké marketingové agentury, které sám Twitter kontaktoval koncem minulého roku. Sociální síť je upozorňovala, že během prvního letošního čtvrtletí spustí dlouho očekávané reklamní programovací rozhraní. To podle úplně nejstarších spekulací mělo být zprovozněno již v roce 2011, stále se ale odkládalo.

Twitter sice pro vkládání reklamy nabízí samoobslužný nástroj, ten je ale pro některé účely velmi nepraktický. Je tomu tak hlavně v případě velkých inzerentů nebo agentur, které spravují kampaně pro velké množství klientů. Samooblužný nástroj totiž umožňuje reklamu zadávat pouze jednotlivě. Pokud zvýhodněných tweetů, trendů či jiných typů reklam nabízených Twitterem mají být v kampani desítky, stovky, či dokonce tisíce, může proces jejich zadávání naprosto neefektivně zabrat ohromné množství času.

Co umožňuje API, je to, aby si agentury vytvořily (či koupili od specializovaných firem) nástroje, pomocí nichž lze reklamu zadávat hromadně, a jednotlivé tweety, trendy a další reklamní jednotky jsou poté podle zadaných pravidel generovány automaticky.

Reklamní API je ovšem dobrou zprávou nejen pro zadavatele a agentury, ale i pro samotný Twitter. Oproti samoobslužnému nástroji totiž bude umožňovat rychlé vkládání daleko většího množství reklamy, což se společnosti jistě bohatě vrátí i na zvýšení reklamních příjmů.

Via TC