Blíží se další miliardová akvizice? Yahoo prý stojí o Tumblr

Yahoo potřebuje obsah, kterým by oslovilo mladé uživatele, a Tumblr potřebuje peníze, aby mohl dál rozvíjet své služby. Obě společnosti prý v posledních dnech jednají o tom, jak si vzájemně vypomoci, a jednou z variant je i akvizice Tumblru za až miliardu dolarů.

O probíhajících jednáních mezi šéfkou Yahoo Marissou Mayer a zakladatelem Tumblru Davidem Karpem informoval jako první blog AllThingsD, později se přidal s informacemi ze svých vlastních zdrojů i AdWeek.

Obě publikace se shodují na tom, že jednání probíhají, každá o nich ale informuje trochu jiným způsobem. Zatímco podle AllThingsD se možná dohoda pohybuje někde mezi významnou finanční investicí ze strany Yahoo až po akvizici za neupřesněnou částku, AdWeek výslovně mluví o jednáních směřujících k akvizici, která by mohla mít hodnotu až miliardy dolarů.

Ať už jednání dopadnou jakkoliv, několik věcí je jistých. Tumblr potřebuje peníze na svůj další provoz a rozvoj, v posledních měsících se prý k velkému investičnímu kolu již schylovalo. Odhadovaná cena pro tyto investice byla uváděna právě kolem miliardy dolarů. Yahoo se zase netají tím, že má svým současným obsahem problém přitáhnout nejmladší skupiny dospělých uživatelů mezi 18 a 24 lety. Akvizice Tumblru by s tím mohla pomoci. Alespoň pokud Yahoo přitažlivost služby a její “cool faktor” nezničí, jako to v minulosti udělalo v případě Flickru. Nové vedení ale v tomto ohledu představuje jistou naději.

Marissa Mayer je navíc dlouholetým obdivovatelem Tumblru a službu pozorně sleduje již několik let, od doby, kdy ještě jejím zaměstnavatelem býval Google. Tumblru by partnerství s Yahoo (či akvizice) mohlo prospět především na straně monetizace. Yahoo by jako dlouholetý hráč v oblasti internetové reklamy mohlo do startupu, který s prodejem inzerce začal až v průběhu minulého roku a mobilní reklamu představil teprve před několika týdny, vnést svoje bezesporu kvalitní know-how. Potenciál Tumblru je velký, startup v dubnu v globálním měřítku zaznamenal 117 milionů unikátních návštěvníků a loni na svých prvních reklamách vydělal 13 milionů dolarů, tento rok pak míří svými odvážnými plány až na hranici 100 milionů.

Total
0
Shares
Další články