Bílý dům s humorem odmítl petici za stavbu Hvězdy smrti

Už mnohokrát jsme viděli, že když se internetoví vtipálkové spojí, dokáží rozhýbat nejednu velkou korporaci. Tentokrát přiměli k akci Bílý dům online peticí věnovanou tomu, aby se Spojené státy zabývaly stavbou Hvězdy smrti, notoricky známé z Hvězdných válek. A odpověď zaslouží velkou poklonu.

Pro příklady není třeba chodit daleko. Jen v minulém roce jsme byli svědky toho, jak komunity kolem serverů jako Reddit či 4chan dokázaly poslat nebohého rappera na Aljašku v rámci facebookové soutěže Walmartu nebo (téměř) pojmenovat novou limonádu Mountain Dew po Hitlerovi. A Kim Čong-un se také nestal Osobností roku náhodou.

Nedávná petice požadující zahájení výstavby Hvězdy smrti od roku 2016 s cílem zvýšit počet pracovních míst a posílit národní obranu pak využila jedné příjemné vymoženosti, kterou mají občané Spojených států. Na stránkách Bílého domu může při splnění jednoduchých podmínek kdokoliv vytvořit internetovou petici, a pokud ji podpoří alespoň 25 tisíc lidí do 30 dnů, má kromě pozornosti zajištěnou přinejmenším náležitou odpověď.

A protože lidí toužících po Hvězdě smrti se našlo přes 34 tisíc, odpověď je přesně to, čeho se dočkali. Obamova administrativa při této příležitosti opět dokázala, že s internetem a sociálními sítěmi je jedna ruka a každou šanci umí využít. Reakce je v jasné narážce na slavnou citaci z Hvězdných válek nazvána This Isn’t the Petition Response You’re Looking For a nejrůznějších odkazů obsahuje vícero. Za hlavní překážku projektu označuje náklady, které odhaduje na 850 biliard dolarů.

Argumentů má ale vícero – jednak prý Spojené státy nepodporují destrukci planet, zároveň ale nechtějí investovat peníze daňových poplatníků do něčeho, co má tak zásadní konstrukční slabiny, že k prolomení obrany stačí jediná stíhačka. Ještě lepší ale je, že se v odpovědi lze dozvědět i řadu zajímavostí o již probíhajícím vesmírném programu a je také zakončena pozitivní výzvou ke kariéře v oblasti vědy a vývoje.

Dáváme velký Like s americkým úsměvem.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Šimon Vojta neboli Smusa: Zatím mě nikdo neoslnil tak, že bych pro něj natáčel reklamu

O pytlích dárků od fanoušků, fan artech, vydělávání na YouTube a o tom, že vteřinu videa jde upravovat i několik hodin – přinášíme další z rozhovorů se známými YouTubery. Tentokrát jsme zpovídali Šimona Vojtu alias Smusu. Vlogera, který si udělal jméno v oblasti herních videí i vlogů. Jeho kanály mají dohromady okolo 300 tisíc odběratelů a jeho videa mají 13 a půl milionu zhlédnutí.