Autorka píše knihu online před zraky fanoušků

Máte nějakého oblíbeného spisovatele? Fascinuje vás, jak si dokáže hrát se slovy, větnými konstrukcemi a narací? Říkali jste si, jak ho děj knihy vůbec napadá, jak dlouho mu trvá napsat jednu kapitolu či jak celý proces tvorby vlastně probíhá? Nyní to máte díky Google Docs šanci zjistit, byť si zatím autora bohužel nemůžete vybrat dle libosti.

Silvia Hartmann rozhodně není ve spisovatelské profesi legendou, ale ani úplným nováčkem. V rámci minulých let vydala několik knih s poradenskou a sebe-rozvíjecí tématikou, rovněž publikovala pod pseudonymem Nick Starfields fantasy novelu. Velké pozornosti se jí ale dostalo až s jejím projektem The Naked Writer, který nedávno oznámila na svých stránkách.

Projekt stojí na základní myšlence co největšího propojení mezi autorem a čtenářem. Záměrem je dopřát publiku možnost online pozorování tvůrčí práce, v tomto případě psaní knihy. Silvia Hartmann umožní zájemcům sledovat každé ťuknutí na klávesnici, které provede, všechny editace, stylizace, inovace, tvůrčí krize apod., které takové psaní románu mohou doprovázet. V praxi takový zážitek zprostředkují Google Docs.

Práci na knize je možné skrz Google Docs pochopitelně pouze pozorovat, není možné do ní editací zasahovat. To ale neznamená, že by čtenáři neměli šanci se na obsahu podílet. Naopak. Již na začátku byl z jejich návrhů vybrán název knihy The Dragon Lords. Dále bude příběh stavěn na principech crowdsourcingu, tedy náměty na něj budou čerpány z široké čtenářské obce, která se rozhodne o svůj názor na další vývoj s autorkou podělit.

Dosud mohli čtenáři rozhodovat například o tom, kolik prostoru by měl v rámci knihy dostat sex. Nakolik kvalitní či nekvalitní dílo z tohoto počinu vznikne je těžké říct (i když asi ne zas tak těžké), nelze tomuto nápadu ale upřít jistou originalitu a přitažlivost. V případě zájmu lze tvorbu knihy sledovat sledovat zde.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Jak na marketing přes Pinterest

Pinterest je u nás sice možná méně používaná, rozhodně ale i zde potenciálně velmi zajímavá sociální síť. Statistiky nákupů uživatelů z Pinterestu v porovnání s ostatními sítěmi jasně hovoří o tom, že pinující uživatelé nakupují mnohem raději a investují do toho i více prostředků. Kterým směrem se s Pinterestem vydat, abyste měli možnost je také oslovit?
Přečtěte si více

Hacker na Twitteru přejmenoval už i Jeep, další značky útok předstíraly

S hacknutými účty na Twitteru se roztrhl pytel. Po Burger Kingu během úterka následoval nejprve Jeep, aby se poté přidaly ještě kabelové televize MTV a BET. O posledních dvou se ovšem velmi rychle ukázalo, že jde jen o okamžité využití situace a pokus svézt se na vlně ukradených účtů za účelem zviditelnění. Naopak Gizmodu se povedl skvělý úlovek, když pachatele útoků na Jeep a Burger King identifikovalo.