Automatické promování posledního příspěvku na Facebooku končí

Takto nastavené kampaně ještě chvíli poběží – podle vyjádření Facebooku až do začátku dubna. Pokud byste však ode dneška dál tento promo formát chtěli u některé ze stránek nastavit nově, pravděpodobně se vám to už nepodaří.

Jedná se o jednu z mnoha změn, které Facebook v poslední době zavádí. Těmi dalšími jsou například úprava news feedu tak, aby se více podobal mobilní verzi, postupné opouštění konceptu Timeline nebo už dřívější změny algoritmu volby příspěvků pro zobrazení v news feedu.

“V podstatě se do značné míry vytrácí časový aspekt, jak jsme na něj doposud byli zvyklí,” říká Tomáš Hrábek, Facebook Ads specialista z agentury Socialsharks. “Konkrétním účelem této změny podle všeho je, aby se administrátoři stránek více soustředili na kvalitu obsahu, nikoli pouze na frekvenci a intenzitu,” doplňuje.

Už v tuto chvíli není news feed skládán chronologicky, nýbrž spíš podle relevance a zajímavosti příspěvků. Dnešní změna tuto situaci vyhrocuje ještě víc. Správci stránek se tak musí hecnout a začít opravdu vytvářet kvalitní obsah pro konkrétní komunitu, protože jenom promovanými příspěvky toho moc nevyřeší.