Augmentované kampaně, které stojí za vaši pozornost

Augmentovaná realita, která přináší spojení skutečného obrazu světa s digitální vrstvou, nabízí bezpočet možností marketingového využití. Byť nejde o nijak masovou záležitost, ale spíše otázku image, velké značky stále neváhají experimentovat na tomto poli. Podívejme se na výběr nejzajímavějších augmentovaných kampaní a aplikací poslední doby.

 

S rozšířenou realitou jsme se začali častěji setkávat v roce 2009, kdy zažívala fázi divokého růstu. Výrazněji na sebe u nás tento fenomén poprvé upozornil v augmentované mobilní aplikaci od společnosti Ikea a následně v bannerech od Burger Kingu. Přibližně před rokem se pak začala takzvaná AR standardizovat a vznikla její nová generace, která opustila otravné markery. V poslední době vzniklo několik zajímavých augmentovaných kampaní, které rozhodně stojí za pozornost.

Filmové střípky v ulicích Londýna

Na filmové fanoušky vlastnící iPhone mysleli tvůrci aplikace Augmented Reality Cinema. Mobilní aplikace dá úplně novou dimenzi vaší prohlídce Londýna. Stačí namířit telefon na určité místo a přehraje se filmová scéna, která se právě zde natáčela. Že se vám nápad líbí? Letenku ale ještě nekupujte, aplikace je zatím ve fázi vývoje.

Kalendář propagující auta bez aut

Věřili byste, že výrobce aut vydá kalendář, v němž nenajdete ani jedno auto? Nový kalendář od Audi obsahuje jen fotky fascinujících přírodních scenérií. Vše je ale jen na oko. Stačí využít možností augmentované reality a krajina ihned ožívá luxusními vozy. Vše je navíc doplněno i o zvukovou dimenzi a animace.

Díky rozšířené realitě na závodním okruhu

Další výrobce aut, značka Volkswagen, se rozhodl využít augmentovanou realitu k propagaci prvního profi závodu v Číně, který organizoval. Aby jeho zástupci zmobilizovali co nejvíce fanoušků motorismu, do jednoho z nejpopulárnějších místních časopisů o autech nechali vložit netypickou přílohu připomínající volant. Tato pomůcka umožnila vybrat si své vlastní závodní auto a zúčastnit se virtuálně daného závodu.

První navigace využívající augmentovanou realitu

Wikitude Drive pro Android je název nové zajímavé navigace. Odlišná je v tom, že promítá veškeré obvyklé navigační prvky na vrstvu odrážející reálný svět před autem z pohledu kamery mobilu. Při pohledu na displej svého Androidu tak ani na okamžik neztratíte kontakt s reálným světem před vámi a nestane se vám, že něco zaspíte.

Padající andělé v londýnském metru

Určitě znáte úspěšnou kampaň od Axe s andělskými kráskami padajícími z nebe. Součástí promyšleného marketingu byla i akce, kterou společnost uspořádala v londýnském metru. Ve stanici Victoria se mohli letos 5. března cestující objevit ve společnosti svého anděla. Když si stoupli na předem označené místo, záznam z kamery, která je natáčela, se v reálném čase promítal na velké plátno. Vedle nich se objevil virtuální anděl, který s nimi na plátně “laškoval“.

Via AB, ST

 

Total
0
Shares
Další články