Anonymous ovládli účet Burger Kingu na Twitteru, změnili ho na McDonald’s

Byl Burger King prodán McDonaldu? Podle včerejší aktivity jeho globálního účtu na Twitteru by to tak rozhodně vypadalo. Hned zrána se totiž skupině hackerů podařilo do účtu nabourat, získat nad ním kontrolu a začít z něj posílat, co se jim zrovna chtělo. Pro zábavnější dojem také změnili název účtu i  jeho vzhled na konkurenční McDonald’s a několikrát vyhlásili, že to je právě kvůli probíhajícímu prodeji řetězce.

K akci se přihlásilo hnutí Anonymous, které jedním z tweetů odkazovalo také na svůj účet @YourAnonNews. Interně si akci nazvali vtipně #OPMadCow.

Burger King sice z celé události určitě nadšený nebyl, za pouhou hodinu a půl, než Twitter ukradený účet dočasně suspendoval, na něm ale přibylo 30 tisíc nových followerů, což rozhodně není málo. Jak také jinak, akce vyvolala na Twitteru pravděpodobně větší senzaci a zajistila účtu větší dosah než cokoliv, co Burger King kdy sám udělal. Společnost nové fanoušky také o několik hodin později, když byl provoz účtu pod její kontrolou znovu obnoven, uvítala s přáním, aby u ní zůstali.

George Kurtz, prezident  kyberbezpečnostní firmy Crowdstrike, pro Financial Times k útoku uvedl, že hlavním problémem Twitteru pro společnosti je nutnost, aby heslo k účtu znalo větší množství lidí, což zvyšuje šanci jeho úniku. Aby se podobným situacím efektivně zabránilo, heslo by podle Kurtze mělo být komplexní, aby nebylo snadné ho uhádnout, a mělo by jej znát co nejméně lidí.