Ano, youtuber PewDiePie si vydělal miliony hraním her. Tím ale nekončí

Když se veřejně zjistilo, že loni Felix Kjellberg alias youtuber PewDiePie vydělal přes 7,4 milionu dolarů – tedy podle současného kurzu zhruba 180 milionů korun – snesla se na něj vlna hejtů. Taková, že dostal potřebu svoje příjmy vysvětlovat ve vlogu. Na nás se zas snesla potřeba vysvětlit, kde se taková částka vzala.

Když se veřejně zjistilo, že loni Felix Kjellberg alias youtuber PewDiePie vydělal přes 7,4 milionu dolarů – tedy podle současného kurzu zhruba 180 milionů korun – snesla se na něj vlna hejtů. Taková, že dostal potřebu svoje příjmy vysvětlovat ve vlogu. Na nás se zas snesla potřeba vysvětlit, kde se taková částka vzala.

Milion k milionu…

Youtubeři jsou moderní hvězdy. Samozřejmě ne u jakékoliv věkové skupiny, ale hlavně pro mladé jsou to lidi, ke kterým je třeba vzhlížet. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

Důkazem budiž v Česku třeba fenomén takového Utuberingu. A kokrétně u Kjellberga je samozřejmě tím hlavním důvodem skutečnost, že jako Letsplayer dokázal zaujmout obrovské publikum. PewDiePie není obyčejný vloger. Felix Kjellberg provozuje nejsledovanější kanál na YouTube. Tím myslíme vůbec nejsledovanější, se závratnými 38 miliony odběratelů. To je takový počet lidí, jako má celé Polsko obyvatel. Druhý nejsledovanější kanál za ním zaostává skoro o polovinu tohoto čísla.

pewdiepie sub

Felixův YouTube navíc rychle roste. Jen za poslední týden se počet subíků, jak se odběratelům v YouTube mluvě říká, zvedl víc než o 200 tisíc. Denně se na jeho videa teď běžně podívá kolem 14 milionů lidí. Ve chvíli, kdy se probíraly Felixovy příjmy a on zveřejnil “vysvětlující” video, počet diváků se vyšplhal ještě úplně jinam – na 46 milionů.

Kdo z vás to má

Vedle závratného počtu subíků má PewDiePie hned několik záležitostí, které z něj dělají příjemce milionů.

Třeba poměrně obsáhlou stránku na Wikipedii, oficiální aplikaci na mobil, kvetoucí obchod se zbožím se svou značkou a hlavně – objevil se i v jedné z epizod South Parku.

Když PewDiePie zaujala hra Skate 3, zveřejni na YouTube hned několik videí obsahujících jeho obvyklý přístup – zkrátka ji hrál a dobře se u toho bavil. Nevadilo mu, že v té chvíli byla už víc než tři roky stará. A nevadilo to ani fanouškům – to nejoblíbenější z videí zhlédlo skoro 13 milionů lidí, kteří pak jako zákazníci dostali hru mezi TOP 40 těch nejprodávanějších (jako jediného veterána mezi novinkami) a udrželi ji tam rok.

V první polovině loňského roku se tak stal malý zázrak, když se najednou prodalo o třetinu víc vydání Skate 3, než o rok dřív. Zájem dokonce donutil producenta nechat vyrobit víc nosičů hry, která už se prostě nevyráběla. Tedy, dokud si ji nezahrál PewDiePie.

Pojďme si popovídat

Video Let’s talk about money, ve kterém se Felix podivuje, proč vlastně lidi jeho příjmy zajímají, má po pěti dnech existence přes šest milionů zhlédnutí a stalo se oblíbeným mediálním tématem.

To ovšem není nic proti těm, které patří k nejsledovanějším na jeho kanále. Felix Kjellberg se prostě rád baví a rád se u toho natáčí. A to má u odběratelů úspěch. Daleko větší, než mají nějaké televizní pořady. Každé z videí níže má přes 20 milionů zhlédnutí.

Felix Kjellberg se na YouTube stal známou osobností a teď se chystá i do offline světa. Připravuje vydání vlastní knihy a odbyt má už předem teoreticky zajištěný. Ostatně, reklamu si na ni dělá sám – jak jinak než na YouTube.

Pět korun za nedosažitelného odběratele

Aktuálně právě kvůli rozebírání toho, kolik vydělá, má PewDiePie takové mediální pokrytí, které by mu mohla závidět v zásadě jakákoliv hvězda z libovolného oboru. Je to vidět třeba na tom, kolik lidí se o něj zajímá na internetu.

mediální pokrytí

Zmíněných 7,4 milionů dolarů vyšťoural švédský list Expressen a dodává, že jde prostě o příklad nové ekonomiky.

Ostatně, když se přepočtou vydělané peníze na jednoho odběratele kanálu, vyjde jeden takový člen poměrně vybrané cílové skupiny zhruba na 20 centů. To je při aktuálním kurzu necelých pět korun za člověka, kterého mnoho firem na jiném mediálním kanále nedohoní. No a Forbes ukazuje, že na to, kolik lidí dokáže PewDiePie oslovit, bere ve srovnání s jinými médii vlastně pakatel.

Na YouTube se opravdu dá dobře vydělávat. Kanál TheDiamontMinecart údajně získává něco mezi 603 tisíci a 9,6 miliony dolary a výdělky kanálu DisneyCollectorBR se ročně pohybují mezi 1,5 a 23,4 miliony dolary – za videa obsahující jednoduše to, jak si hrát s hračkami pro děti.

pewdiepie1

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: 10 tipů, jak vymyslet příspěvek na Facebook

Pokud máte strategii pro komunikaci s fanoušky na Facebooku dobře promyšlenou, měla by situace, kdy vám dojdou nápady na příspěvky, být spíše výjimečnou. Nikdo z nás ale není dokonalý a při nejlepší vůli se to stejně čas od času stane. Pro tyto případy vám přijde vhod dnešní infografika, která k vymýšlení poutavých statusů dává 10 praktických tipů.