Ani prázdniny nezastavily Facebook v chrlení novinek a změn

Měsíc se s měsícem sešel, a mnoho se událo. Padla vláda a obejvila se nová (která možná zase cobydup zmizí), tři bývalé poslance zavřeli a zase pustili, a mezi tím vším je tu i další pravidlný přehled změn na Facebooku. Co se během července událo na největší sociální síti?

Cover může obsahovat libovolné množství textu

Od července odpadlo pravidlo, podle kterého smělo být v cover fotografiích na Facebooku jen 20 procent textu. S textem v cover fotografiích se tedy již marketéři stresovat nemusí, naopak pokud jde o reklamy, u těch pravidlo platí i nadále.

Změňte si obrázek u externích odkazů

Stejně tak od počátku července přibyla jedna drobnost, která vylepšuje vkládání odkazů do příspěvků stránek na Facebooku. Dříve takové odkazy měly omezenou nabídku thumbnail obrázků, z níž bylo možno vybírat, a která vycházela z obrázků na cílovém webu. V závislosti na architektuře tohoto webu ale nezřídka neobsahovala ten správný obrázek, který k odkazu měl patřit. Od počátku měsíce je možné při vkládání odkazu na Facebook zároveň nahrát obrázek, který se jako thumbnail u odkazu objeví. Funkce pomůže i v případech, kdy nabídka sice obsahuje ty správné obrázky, ty vám ale nepřijdou dostatečně zajímavé.

Stickery i pro desktop

Stickers, velké tématické emotikony, které začaly svou existenci na Facebooku v mobilních aplikacíh, zamířily v červenci i na web. Od počátku července jimi můžete své přátele obtěžovat i tehdy, pokud píšete z chatu ze svého osobního počítače. Což je jistě skvělá zpráva.

Graph Search pro všechny

K novému sociálnímu vyhledávání Facebooku již sice přes omezené testování bylo možné se přihlásit dřív, plošně ji ale pro anglicky mluvící uživatele sociální síť spustila až během července.

Otázky (Questions) skončily i na stránkách

Funkci Otázky, kterou Facebook představil v první polovině roku 2011, sociální síť až překvapivě rychle zase ukončila. Nejprve je loni zrušila pro běžné uživatele, aby letos sáhla ještě dál, a ukončila je i pro stránky.

Fotokomentáře i na příspěvky stránek

Naopak rozšíření i pro stránky se dočkala funkce fotokomentářů, která se poprvé objevila během června jen pro příspěvky od uživatelů. Konečně tak můžete odkazy na články z naší stránky na Facebooku okomentovat i vaším oblíbeným obrázkovým memem.

Doporučení na hry přes notifikace

Během července se objevil i jeden nový reklamní formát. Sociální síť začala testovat, zda mobilní uživatele přivede k novým hrám, když jim doporučení na ně zobrazí mezi notifikacemi.

Facebook se začal ptát, proč ukrýváte příspěvky

Sociální síť začalo během července zajímat, proč lidé odstraňují některé příspěvky ze svého news feedu (včetně reklam). Je pravděpodobné, že tyto informace hodlá Facebook využít k dalším úpravám příslušného algoritmu, kterým zobrazované příspěvky vybírá a řadí.

41 procent reklamních příjmů z mobilů

Facebook ve druhém účetním čtvrtletí dosáhnul na 41 procent reklamních příjmů z mobilních platforem. Nejde sice tak úplně o změnu v tom správném slova smyslu, rozhodně ale tenhle vývoj značí, jakým směrem se bude sociální síť ubírat ve svých dalších aktivitách. Můžeme očekávat, že v důrazu na monetizaci mobilní uživatelské základny se se stejnou vervou bude pokračovat i nadále. I díky skvělému výkonu na mobilech si Facebook tento týden krátce osahal upisovací cenu svých akcií z doby vstupu na burzu.

Facebook for Business má novou podobu a chce být centrem dění

Stránka Facebook for Business sice není nová, má ale od července novou podobu. Do budoucna by se i díky ní měla stránka stát hlavním centrem informací a materiálů pro marketingové profesionály a podnikatele.

Facebook chce pomoci malým herním vývojářům, samozřejmě zištně

Jste malý herní vývojář, děláte skvělé hry, ale nemáte na reklamu? Facebook vám rád pomůže, samozřejmě za procento z příjmů. Nový program pro herní vývojáře představila sociální síť tento týden.

Bezpečně s HTTPS

Sociální síť nabízí možnost bezpečnějšího https přístupu ke své službě již dva roky, doposud ale bylo rozhodnutí na uživatelích. Od konce června již bezpečnější připojení mají automaticky všichni uživatelé.

Vložte si veřejné příspěvky na svůj blog

Dost možná největší novinku měsíce si sociální síť schovala až na jeho samotný závěr. Poslední červencový den Facebook oznámil novou funkci, s níž brzy bude možné libovolný veřejný příspěvek embedovat kdekoliv na webu, podobně jako videa z YouTube, tweety, fotky z Instagramu a videa Vine.