Facebook se v minulém roce změnil v továrnu na reklamu a držitelé jeho akcií to jistě vítají. Zatímco ještě počátkem roku byl postupný přechod uživatelů k chytrým telefonům označován jako hlavní hrozba, dnes je častěji skloňováno slovo příležitost. Podle nedávné studie nyní míří na mobilní zařízení až pětina všech výdajů na reklamu v rámci Facebooku a JP Morgan předpovídá pro letošní rok mobilní příjmy ve výši 2,13 miliardy dolarů. Topeka Capital odhaduje, že v posledním čtvrtletí bude 24 procent příjmů mobilních, ještě v tom druhém to přitom byla pouhá tři procenta.
K tomu se přidává také slušný úspěch funkce Dárky (do roku 2015 by měla dle Morgan Stanley generovat přes miliardu dolarů) a fakt, že sociální síť úspěšně a bez velkých protestů uživatelů dostává stále více reklamy i přímo do news feedu mezi příspěvky od přátel a sledovaných značek. Nové reklamní formáty se navíc ukazují jako velice efektivní. No a to ani nemluvíme o potenciálu reklamní sítě Facebook Exchange a plánech na reklamní expanzi za hranice Facebooku, byť byly prozatím odloženy.
Není proto vlastně příliš divu, že se Marku Zuckerbergovi daří nedůvěru postupně rozptylovat. Důkazem budiž aktuální překročení hodnoty 30 dolarů za akcii, a to po půl roce propadů a opětovných dílčích zisků. Nejnižší dosavadní hodnotou bylo zářijových 17,55 dolaru, nyní někteří analytici předpovídají i dosažení hranice 35 dolarů za akcii.
Via BI