Akcie Facebooku spadly pod 20 dolarů, odchází vlivní manažeři

S tím, jak akcie Facebook padají stále hlouběji, řídne společnosti pomalu i její nesmírná dávka talentů, kterou se za poslední léta povedlo získat. A ani poslední den nebyl vůbec dobrý. V jednu chvíli odešli dva členové top managementu, jeden níže postavený manažer a akcie se podívaly až na cenu 19,82 dolaru.

Když před oznámením čtvrtletních výsledků akcie Facebooku krátce vystoupaly přes 30 dolarů, vypadalo to, že nejhorším časům je pro sociální síť odzvoněno. Čtvrtletní hospodaření a stále ještě nejasné plány do budoucna si ale vybraly svou daň a akcie se během čtvrtka podívaly vůbec nejníže ve své historii. V nejhorší chvíli padly až pod 20 dolarů, na hodnotu 19,82 dolaru, obchodování nakonec uzavřely na hodnotě 20,04 dolaru. To je jen o dolar víc, než polovina nabídkové ceny pro květnové IPO. A také méně než polovina ceny akcií v nejvyšším bodě na samém počátku prvního dne obchodování.

S nejasnými plány, klesajícími akciemi a celkově negativní mediální atmosférou kolem Facebooku v posledních dnech dost možná souvisí i odchody dvou vysoce postavených a jednoho středního manažera sociální sítě během středy a čtvrtka. Po čtyřech letech odchází Ethan Beard, Director of Platform Partnerships, po dvou letech společnost opustí Katie Mitic, Platform Marketing Director. Jen o málo víc než rok pracoval ve Facebooku Jonathan Matus, Mobile Platform Marketing Manager.

Dalším důvodem, který na odchodech může mít svůj podíl, je neustálý růst Facebooku. Společnost má kolem 4 tisíc zaměstnanců a pro řadu talentovaných jedinců se již blíží hranici příliš velkého kolosu. V Silicon Valley totiž rozhodně nejsou výjimkou zaměstnanci, kteří raději půjdou do většího rizika v malém začínajícím startupu, než si držet jisté ale nudné místo bez velkého vlivu v korporaci, jakou se Facebook pomalu ale jistě stává. Právě z tohoto důvodu lze očekávat, že odchody z Facebooku se stanou stále častější záležitostí, a stejně jako Facebook v minulosti odvedl řadu talentovaných lidí většímu Googlu, budou nyní do menších startupů lidé odcházet z největší sociální sítě.

Via VB, AF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Soukromí je přeceňované, všichni přece děláme to samé, říká růžová panda

Michaela Losekoot je blogerka, copywriterka, milovnice knih a jeden z "těch lidí od sociálních médií". Píše blog Růžová panda, pracuje v knihkupectví Martinus a jedním z jejích témat je i postavení blogerů v Česku a (ne)schopnost firem s nimi kreativně pracovat. Jak svůj vliv využívá, proč se z podnikatelky stal freelancer a proč podle ní fotka v podprsence patří na Instagram a ne na Twitter?