Akcie Facebooku se po víc než roce vrátily na upisovací hodnotu

Po strmém pádu, který akcie největší sociální sítě Facebook zažily po loňském vstupu na burzu, by rychlý návrat k původní ceně čekal jen málokdo. Včera se ale těžko představitelné stalo skutečností. Facebook si po 14 měsících vyšplhal na svou upisovací cenu. I když jen na několik hodin.

Když Facebook vstoupil na burzu, zamířila hodnota jeho akcií směrem dolů tak rychle, jak to nikdo nečekal. Stejnou tendenci měla burza i po několik dalších měsíců a rychlý návrat na upisovací cenu čekal málokdo. V té době naopak zaznívaly hlasy, že akcie sociální sítě nemají podle konvenčních způsobů oceňování vyšší cenu, než nějakých 6, možná 7 dolarů. Propad se zastavil, až když se Facebook loni v září dostal z upisovacích 38 dolarů na historické minimum mezi 17 a 18 dolary.

Od té doby sociální síť sice velmi pomalu, ale zato vytrvale rostla. Hlavním povzbuzením pro její akcie se ale staly až výborné výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku. Těmi Facebook prokázal i těm největším pochybovačům, že na mobilech vydělávat dokáže, když za tři měsíce zaznamenal 41 procent ze všech reklamních příjmů z mobilních zařízení. Hlavně díky tomu se Facebook po víc než roce vrátil na chvilku  zpátky na svou cenu, se kterou na burze začínal.

Středeční obchodování započala na ceně 37.96 dolarů, takže hned od rána to ke svému milníku 38 dolarů měla nesmírně blízko. Také ho prakticky okamžitě překonala, a vyskočila až na maximum 38.31 dolaru. Z této mety ovšem Facebook vzápětí začal padat. Nakonec se po mírném oživení zastavil na hodnotě 36.8 dolaru.

Jakkoliv je možné, že se Facebook zpět na 38 dolarů zase nějakou dobu nevrátí, už to že jich dosáhl i krátkodobě, je pro společnost skvělým úspěchem. Největší sociální síti se podařilo znovu prokázat, že její vedení ví, kam se společností míří, a hodlá udělat všechno pro to, aby svou vizi naplnilo. A tím také to, že případní investoři se o cenu nakoupených akcií nemusí bát. Rozhodně ne víc, a dost možná naopak méně, než u jakéhokoliv jiného titulu na trhu.

Na burzu se podle posledních spekulací chystá i druhá velká sociální síť – Twitter. Podle posledního kola spekulací by měli ještě do konce roku nebo na začátku příštího odevzdat první formuláře pro vstup na newyorský parket. Twitter je aktuálně oceňován v rozmezí 9 a 11 miliard dolarů, a to podle posledního uskutečněného obchodu ve výši 80 milionů dolarů z počátku roku, který by celou společnost oceňoval právě na 9 miliard.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak efektivně lámat tweety a kteří klienti si s nimi poradí

Twitter na jaře nabídl marketérům další kreativní nástroj, zalamování příspěvků. Důvod byl jednoduchý: "just for fun". Lomené tweety umožňují třeba sázení příspěvků do sloupců a plno jiných možností, přesto ale značky tuto možnost příliš často nevyužívají. Někdy možná i z obav, jak si se zobrazováním poradí různí klienti. Návod, jak na to, proto sepsali kluci a holky ze slovenské agentury Pizza SEO.