AdParlor: Call to action tlačítka na Facebooku fungují

Call to Action tlačítka do reklamy a příspěvků na Facebooku, která sociální síť začala spouštět tento rok, skutečně pomáhají dosáhnout lepších výsledků. Potvrzuje to zakladatel společnosti AdParlor Hussein Fazal.

Facebook v současnosti nabízí celkem deset tlačítek Call to Action, která inzerenti mohou vkládat do svých reklam (a i organických příspěvků), další tlačítka jsou podle indicií připravována. Prvních pět tlačítek spustila sociální síť na konci ledna, druhá pětice přibyla v polovině března.

Jak se ale tato tlačítka projevují v praxi? Pomáhají inzerentům efektivněji dosahovat jejich cílů? Preferovaný marketingový developer Facebooku AdParlor na tuto otázku hledal odpověď hned po uvedení první pětice, a podle jeho zjištění tlačítka skutečně výkonnost reklamy zvyšují.

Šéf AdParlor Hussein Fazal odpovídal v souvislosti s tlačítky Call to Action také na otázky serveru Inside Facebook. Celý rozhovor si můžete přečíst v odkazu, shrňme si ale, jaké nejzajímavější poznatky z něj a ze studie vyplývají:

  • nová tlačítka uživatele velmi přesně upozorňují na to, co jej čeká; toho je pro inzereta bez tlačítek poměrně těžké dosáhnout
  • protože už uživatel ví, co jej čeká, zvyšuje se v případě prokliknutí šance na konverzi; například na tlačítko “Shop Now” ten, kdo nakupovat ve skutečnosti nechce, pravděpodobně vůbec klikat nebude
  • některá tlačítka, právě zmíněné Shop Now, proklikovost oproti stavu bez tlačítek mohou i snižovat; protože se ale zároveň zvyšují konverze těch, kdo se prokliknou, je toto snížení přínosem, snižuje totiž náklady na konverzi a cenu za akci
  • pozitivně se tlačítka projevují například u cestování, efektivně také pomáhají zvýšit engagement u mobilních aplikací

Pokud váháte, jak reklamu či příspěvek s Call to Action vytvořit, vězte, že k tomu je třeba použít Power Editor.

Možnost implementovat Call to Action se v Power Editoru objeví v příslušné nabídce při tvorbě nepublikovaného příspěvku. Stejně tak se objeví v nabídce pro tvorbu příspěvku i v případě, že jej tvoříte přes nástroj “Manage Pages”, v takovém případě ale půjde o organický příspěvek s tlačítkem Call to Action, nikoliv o reklamu. Podrobný návod, jak postupovat, najdete například v detailním příspěvku od našeho oblíbeného specialisty na Facebook Jona Loomera.

Total
0
Shares
Další články