O oblibě Vine jsme se nedávno zmiňovali v souvislosti se studií od Unruly Media. Podle ní je každou vteřinu nasdíleno pět videí a služba navíc přeje i značkám. Brandované “viny” mají čtyřikrát větší pravděpodobnost, že je uživatelé Twitteru budou sdílet, než ostatní videa značek nezávisle na délce. Není proto divu, že v top 100 nejsdílenějších vinů jsou od různých firem hned čtyři, kdežto v top 100 nejsdílenějších videí obecně je to podle Unruly Media pouze jedno. Jak se tedy dá příležitost jménem Vine uchopit?
1. Informovat
Twitter je ideální kanál pro šíření zpráv a právě média na něm patří k tradičně nejsilnějším skupinám. Možnost doplnit krátkou aktuální zprávu také o úderné video a podtrhnout tak atmosféru na místě je ideální způsob, jak nabídnout víc než ostatní a získat odezvu od uživatelů. Samozřejmě nejen pro média, ale i pro kohokoliv dalšího.
2. Poradit a vzdělat
Na YouTube i jinde na internetu patří zábavná i čistě praktická how-to videa k velice oblíbenému obsahu. Vine umožňuje tento formát snadno přenést také na Twitter, navíc v podobě, která přímo vybízí k originálnímu zpracování. Maximální délka šesti zároveň zaručí, že uživatele už předem neodradí často přílišná rozvleklost video návodů.
3. Prorazit v oboru
Mezi průkopníky se na Vine zařadil i animátor Khoa Pan, jehož zajímavé kreace od počátku poutaly pozornost uživatelů i médií. Díky nim si ho všimla také společnost Peanuts Worldwide, která stojí třeba za populárním Snoopym. Pana si najala na vytvoření dvanácti Vine videí právě na podporu zmíněného seriálu napříč Twitterem, přestože dříve se značkou nikdy nespolupracoval.
4. Získat práci
Novinářka Dawn Siff se zřejmě stala jedním z prvních lidí, kteří se rozhodli najít si práci mimo jiné s pomocí Vine. Přestože k úspěšnému získání pozice v The Economist nakonec přispělo více faktorů, právě šestivteřinové video údajně velmi zapůsobilo. Mimochodem, čeští Brandz Friendz zase byli jedněmi z prvních, kdo přes Vine práci nabízeli.
5. Natočit trailer
Pro některé internetové uživatele může být i dvouminutový trailer příliš dlouhý, obzvlášť na Twitteru, šest vteřin vám ale rádi věnují. Navíc začínají alternativní trailery pro Vine sami od sebe vytvářet i někteří uživatelé, čehož se dá využít – třeba jistý Frank Danna už dal dohromady moc hezké trailery na nového Iron Mana nebo na Star Trek.
6. Natočit film
V rámci festivalu online filmů Tribeca, podporovaného právě Twitterem, resp. aplikací Vine, se letos vyhlašovala také nejlepší šestivteřinová videa. A musíme uznat, že některá z nich se opravdu povedla. Shortlisty v jednotlivých kategoriích (Genre, Auteur, Animate a Series) můžete prozkoumat na webu festivalu.
7. Ukázat zboží
Obzvlášť módní značky typu Burberry už dávno odhalily kouzlo animovaných GIFů, a to nejen ve spojení s Twitterem. Přechod na Vine tak celý proces vlastně jen zjednodušuje a dává mu novou, modernější podobu.