7 klíčových prvků efektivní reklamy podle Facebooku

Facebook provedl studii reklamy z pohledu uživatelů. Datoví specialisté sociální sítě zkoumali, jak uživatelé reklamu vnímají, a na základě toho identifikovali sedm klíčových prvků, na které by marketéři měli při tvorbě reklam myslet.

Vytvořit funkční, efektivní a ještě navíc uživatelsky zajímavou reklamu je jedním z nejtěžších úkolů, před kterým marketingoví profesionálové stojí. Bez kvalitních a zajímavých reklam totiž sebelepší strategie zůstane daleko za svými možnostmi.

Facebook nedávno zkoumal, jak by taková efektivní reklama měla vypadat. Uživatelů se dotazoval na jejich názory na asi 1500 reklam z news feedu. Na základě odpovědí sestavila sociální síť žebříček těch nejdůležitějších prvků, které při tvorbě reklamy na Facebooku není radno podceňovat. A protože jde o obecné vlastnosti display reklamy, nijak zvlášť unikátní pro Facebook, lze zvažování těchto sedmi prvků doporučit u reklamy úplně kdekoliv.

Co tedy Facebook doporučuje?

  • Ústřední bod: Každá reklama by měla mít svůj zřejmý střed, ohnisko, ke kterému uživatele přitahuje.
  • Spojitost se značkou: Pokud uživatel nedokáže snadno a jednoznačně identifikovat, na jaký produkt či značku ho má reklama upoutat, tato reklama ztrácí velkou část ze svého potenciálu.
  • Osobnost: Reklama by měla dobře zapadat do kontextu vědomostí a představ, které uživatel již o dané značce má z dřívějška.
  • Informační odměna: Reklama by měla obsahovat zajímavé informace, které jsou pro uživatele nové.
  • Emoční odměna: Reklama by uživatele měla oslovit i pocitově, nabídnout mu emoce.
  • Nápadnost: Obrázek reklamy by měl působit jako magnet, který přitáhne uživatelovu pozornost.
  • Call to Action: Chybět nesmí ani jasná výzva k činu, vybídnutí uživatele, co má v případě zájmu udělat dál. Pokud uživatele v tomto ohledu nechá tápat, ani jinak skvělá reklama zcela nenaplní své možnosti.

Celou studii si můžete prostudovat zde (PDF).

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Akční tým SMAT, aneb jak mohou fungovat sociální sítě na univerzitě

Znáte Akční tým Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity? Jestli ne, je to možná docela škoda. Jde o projekt, v jehož rámci se skupina současných i bývalých studentů již rok a půl stará o komunikaci fakulty přes nejrůznější sociální média. Jejich přístup je svěží, originální a nepostrádá zajímavé akce a soutěže nejen pro studenty.
Přečtěte si více

Diskuze s Obamou lámala na Redditu rekordy

Mnoho rekordů zlomila středeční volná debata amerického prezidenta Baracka Obamy na sociální síti Reddit. Reddit musel jen na jeho vlákno vyčlenit několik desítek serverů navíc a kromě toho Obama jako první v historii překonal návštěvnost úvodní stránky.