7 klíčových prvků efektivní reklamy podle Facebooku

Facebook provedl studii reklamy z pohledu uživatelů. Datoví specialisté sociální sítě zkoumali, jak uživatelé reklamu vnímají, a na základě toho identifikovali sedm klíčových prvků, na které by marketéři měli při tvorbě reklam myslet.

Vytvořit funkční, efektivní a ještě navíc uživatelsky zajímavou reklamu je jedním z nejtěžších úkolů, před kterým marketingoví profesionálové stojí. Bez kvalitních a zajímavých reklam totiž sebelepší strategie zůstane daleko za svými možnostmi.

Facebook nedávno zkoumal, jak by taková efektivní reklama měla vypadat. Uživatelů se dotazoval na jejich názory na asi 1500 reklam z news feedu. Na základě odpovědí sestavila sociální síť žebříček těch nejdůležitějších prvků, které při tvorbě reklamy na Facebooku není radno podceňovat. A protože jde o obecné vlastnosti display reklamy, nijak zvlášť unikátní pro Facebook, lze zvažování těchto sedmi prvků doporučit u reklamy úplně kdekoliv.

Co tedy Facebook doporučuje?

  • Ústřední bod: Každá reklama by měla mít svůj zřejmý střed, ohnisko, ke kterému uživatele přitahuje.
  • Spojitost se značkou: Pokud uživatel nedokáže snadno a jednoznačně identifikovat, na jaký produkt či značku ho má reklama upoutat, tato reklama ztrácí velkou část ze svého potenciálu.
  • Osobnost: Reklama by měla dobře zapadat do kontextu vědomostí a představ, které uživatel již o dané značce má z dřívějška.
  • Informační odměna: Reklama by měla obsahovat zajímavé informace, které jsou pro uživatele nové.
  • Emoční odměna: Reklama by uživatele měla oslovit i pocitově, nabídnout mu emoce.
  • Nápadnost: Obrázek reklamy by měl působit jako magnet, který přitáhne uživatelovu pozornost.
  • Call to Action: Chybět nesmí ani jasná výzva k činu, vybídnutí uživatele, co má v případě zájmu udělat dál. Pokud uživatele v tomto ohledu nechá tápat, ani jinak skvělá reklama zcela nenaplní své možnosti.

Celou studii si můžete prostudovat zde (PDF).

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Přes 100 tisíc uživatelů Instagramu se chytilo na podvodnou aplikaci slibující followery

Způsoby, jakými si podnikavci bez servítek vydělávají, jsou někdy zcela neuvěřitelné. Právě takoví nedávno využili důvěřivosti uživatelů Instagramu s aplikací InstaLike. Aplikace, která výměnou za přihlašovací údaje ke službě slibovala Like u uživatelových obrázků, přilákala přes 100 tisíc lidí a vydělala nemalé peníze.