Vytvořit funkční, efektivní a ještě navíc uživatelsky zajímavou reklamu je jedním z nejtěžších úkolů, před kterým marketingoví profesionálové stojí. Bez kvalitních a zajímavých reklam totiž sebelepší strategie zůstane daleko za svými možnostmi.
Facebook nedávno zkoumal, jak by taková efektivní reklama měla vypadat. Uživatelů se dotazoval na jejich názory na asi 1500 reklam z news feedu. Na základě odpovědí sestavila sociální síť žebříček těch nejdůležitějších prvků, které při tvorbě reklamy na Facebooku není radno podceňovat. A protože jde o obecné vlastnosti display reklamy, nijak zvlášť unikátní pro Facebook, lze zvažování těchto sedmi prvků doporučit u reklamy úplně kdekoliv.
Co tedy Facebook doporučuje?
- Ústřední bod: Každá reklama by měla mít svůj zřejmý střed, ohnisko, ke kterému uživatele přitahuje.
- Spojitost se značkou: Pokud uživatel nedokáže snadno a jednoznačně identifikovat, na jaký produkt či značku ho má reklama upoutat, tato reklama ztrácí velkou část ze svého potenciálu.
- Osobnost: Reklama by měla dobře zapadat do kontextu vědomostí a představ, které uživatel již o dané značce má z dřívějška.
- Informační odměna: Reklama by měla obsahovat zajímavé informace, které jsou pro uživatele nové.
- Emoční odměna: Reklama by uživatele měla oslovit i pocitově, nabídnout mu emoce.
- Nápadnost: Obrázek reklamy by měl působit jako magnet, který přitáhne uživatelovu pozornost.
- Call to Action: Chybět nesmí ani jasná výzva k činu, vybídnutí uživatele, co má v případě zájmu udělat dál. Pokud uživatele v tomto ohledu nechá tápat, ani jinak skvělá reklama zcela nenaplní své možnosti.
Celou studii si můžete prostudovat zde (PDF).