3 zásadní změny, za které budete LinkedIn nenávidět

S novým rokem přijdou i nové zásadní změny v profesní sociální síti LinkedIn, která má již přes 460 milionů uživatelů a je tak největší globální databází profesních dat. Poslední dobou se toho kolem této sítě točí docela dost. V červnu byla koupena společností Microsoft, pro kterou to byla vůbec největší akvizice v celé historii v hodnotě 26 miliard dolarů. Tu teď schválila Evroposká komise. Minulý měsíc byla také zakázána v Rusku za nedovolené zacházení s osobními daty.

Co se v síti LinkedIn změní?

1. Konec sofistikovaného vyhledávání

Toto je pro mnoho firem zásadní a nejedná se již zdaleka jen o recruitery. V neplacených LinkedIn profilech, ale i základních byznysových placených profilech a účtu Recruiter Lite, zmizí pokročilé vyhledávání uživatelů.

Pokud jste tedy byli zvyklí vyhledávat lidi podle názvu pozice, názvu společnosti, PSČ a dalších parametrů, s tímto se můžete rozloučit. Nebo si upgradovat na jednu z nejvyšších placených LinkedIn firemních profilů LinkedIn Sales Navigator, LinkedIn Recruiter (případně LinkedIn RPS pro personální agentury).

K vyhledávání bude k dispozici pouze jedno vyhledávací pole podobně jako na Facebooku, které bude ekvivalentní současnému vyhledávacímu poli Keywords. Nebude však podporat Boolean logiku, takže na AND, OR, NOT můžete také zapomenout.

li_news6-linkedin

Pro doladění vyhledaných výsledků budou k dispozici pouze filtry relationship, lokalita, 5 současných společností, 5 minulých společností, jazyk profilu, neziskové zájmy a top 5 škol podle četnosti ve výsledcích. Vzhledem k absenci pokročilých vyhledávacích polí a boolean operátorů ale nebude možné tyto údaje např. v rámci tzv. talent mappingu expandovat na více než 5 položek.

Místo 10 profilů uvidíme ve výsledcích 20. Co ale neuvidíme, jsou profily mimo naši síť, které nyní poznáte označením Člen LinkedInu / LinkedIn Member a pokud víte, jak je odhalit (přes Google nebo skrze softwarovou chybu v LinkedInu), je to stále možné. V nové verzi se ve výsledcích hledání vůbec nezobrazí, takže o nich nebudete vědět.

2. Konec audiovizuálního obsahu na osobních profilech

Pokud jste byli zvyklí umisťovat videa, obrázky nebo prezentace na svůj LinkedIn profil přes tzv. rich media, tak toto kompletně zmizí.

rich_media-josef-kadlec-linkedin

Je otázkou, jestli do budoucna nějaká integrace např. se Slideshare.net bude, protože tento portál patří právě společnosti LinkedIn. Není to poprvé, co došlo ke změnám v této oblasti. Někteří z vás možná ještě pamatují, když se dalo na LinkedIn profil umístit autoplay YouTube video.

3. Další restrikce na osobních LinkedIn profilech

Kromě toho, že se celkový vzhled profilu a vůbec celého LinkedInu změní a bude více podobný současné mobilní verzi, vaše osobní profily postihnou další dílčí restrikce.

li_news4-linkedin

Konkrétně: nebudete si již moci měnit pořadí jednotlivých sekcí profilu. Nepůjde měnit pořadí jednotlivých pracovních uvazků a pořadí se bude řídit striktně podle zadaných dat. Nepůjde upravovat název splečnosti, který bude muset odpovídat přesnému názvu, který je zaregistrován v LinkedInu. Tzv. nepůjde např. to, že místo GoodCall zadá zaměstnanec GoodCall Brno.

Reference již nebudou rozdělené k jednotlivým pozicím a budou mít svoj sekci.

Ne všechny změny jsou tak úplně negativní. Přeměnou také procházejí firemní LinkedIn profily. LinkedIn dále spoustí nové služby a funkce jako např. Profinder, což je služba pro vyhledávání freelancerů (zatím pouze v USA), nebo služba Salary, kterou půjde dobře dělat mapování trhu s platy v daném odvětví.

Přes funkcionalitu Open Candidates o sobě můžete dát vědět, že jste otevřeni pracovním nabídkám s konkrétními parametry. Nebude se jednat úplně o veřejný údaj. To, že jste otevřeni pracovním nabídkám, uvidí pouze majitelé účtu LinkedIn Recruiter a LinkedIn RPS.

Pokud budete chtít využívat LinkedIn pro účely náboru, prodeje a další aktivity, kde se pokročilému vyhledávání nevyhnete, nezbyde vám nic jiného než upgradovat na konkrétní placené LinkedIn licence v řádu tisíců až desetitisíců měsíčně podle typu profilu a počtu licencí.

Na druhou stranu i na této úrovni došlo k několika pozitivním změnám: jako např. to, že po 14 letech jde konečně vyhledávat podle znalosti cizího jazyka a znalosti úrovně cizího jazyka.

Auto není zaměstnancem společnosti LinkedIn.

Diskuze k článku