2013: Rok sociálních sítí a velkých změn

Druhá inaugurace Baracka Obamy už nebyla taková pecka jako ta první, ale i tak  znamenala rekordních 1,1 milionu tweetů. Americký prezident ale nelámal rekordy sám. Fotka Justina Biebera překonala rekord sto tisíc lajků na Instagramu.

V únoru Twitter zaválel během Superbowlu. Tři čtvrtiny reklamy už obsahovalo nějaké linky na sociální média a hashtagy překonaly odkazy na Facebookové stránky. Zároveň se ale objevila nová zábava – hackování firemních twitterových účtů. Na vlastní kůži si to vyzkoušel Burger King, který se změnil na McDonalds. Sociální média se podílela i na předávání Oscarů – poprvé dostal cenu Akademie film zaplacený z Kickstarteru.

Přelom února a března ovládly změny v katolické církvi. Odcházejícího i nastupujícího papež jsme totiž mohli sledovat v podstatě on-line.

V dubnu pomáhala sociální média poprvé při hledání pachatelů bombového útoku na bostonský maraton.

V květnu se ozvalo Spotify. Daft Punk a jejich album Random Access Memories se stalo s osmi miliony streamů na Spotify nejstreamovanějším albem historie. V květnu také na svůj dosavadní největší nákup vyrazila Marissa Mayer – byla z toho útrata 1,1 miliardy dolarů a Tumblr v kapse.

Ani v červnu se kola světa sociálních médií nezastavila. Díky Twitteru se svět dověděl o tom, co se děje v Istanbulu. O tom, o čem místní média mlčela a místo toho vysílala dokumenty o tučňácích. Justin Bieber se stal prvním člověkem na světě, který získal 40 milionů followerů na Twitteru. Mno a ke slovu se dostal mladý brýlatý technik CIA – Edward Snowden.

A to je jen první půl rok. Jak to bylo dál? Skočte si pro kafe, šest minut historie uteče jako voda.

Tím ale žebříčky nekončí. Se svým globálním Zeitgeistem přispěchal i Google. Vyhledávač shrnul dvanáct měsíců během minuty a půl a zájemci si pak mohou samozřejmě projít v klidu nejvyhledávanější hesla v přehledné nekonečné stránce. České výsledky vyhledávání Gooogle ovládli politici a reality show.

Podobně už se ke svému vyhledávání postavilo i Yahoo. Firm za poslední rok pod vedením Marissy Mayer výrazně ožila a během posledního roku se z ní stal zase dravec se startupovým duchem.