2013: Rok sociálních sítí a velkých změn

Textový Twitter rozjel videoslužbu Vine. Instagram od Facebooku udělal totéž. Facebooku začalo trápení se Snapchatem a samozřejmě nechybí ani smršť změn, na které museli správci facebookových stránek reagovat.

Druhá inaugurace Baracka Obamy už nebyla taková pecka jako ta první, ale i tak  znamenala rekordních 1,1 milionu tweetů. Americký prezident ale nelámal rekordy sám. Fotka Justina Biebera překonala rekord sto tisíc lajků na Instagramu.

V únoru Twitter zaválel během Superbowlu. Tři čtvrtiny reklamy už obsahovalo nějaké linky na sociální média a hashtagy překonaly odkazy na Facebookové stránky. Zároveň se ale objevila nová zábava – hackování firemních twitterových účtů. Na vlastní kůži si to vyzkoušel Burger King, který se změnil na McDonalds. Sociální média se podílela i na předávání Oscarů – poprvé dostal cenu Akademie film zaplacený z Kickstarteru.

Přelom února a března ovládly změny v katolické církvi. Odcházejícího i nastupujícího papež jsme totiž mohli sledovat v podstatě on-line.

V dubnu pomáhala sociální média poprvé při hledání pachatelů bombového útoku na bostonský maraton.

V květnu se ozvalo Spotify. Daft Punk a jejich album Random Access Memories se stalo s osmi miliony streamů na Spotify nejstreamovanějším albem historie. V květnu také na svůj dosavadní největší nákup vyrazila Marissa Mayer – byla z toho útrata 1,1 miliardy dolarů a Tumblr v kapse.

Ani v červnu se kola světa sociálních médií nezastavila. Díky Twitteru se svět dověděl o tom, co se děje v Istanbulu. O tom, o čem místní média mlčela a místo toho vysílala dokumenty o tučňácích. Justin Bieber se stal prvním člověkem na světě, který získal 40 milionů followerů na Twitteru. Mno a ke slovu se dostal mladý brýlatý technik CIA – Edward Snowden.

A to je jen první půl rok. Jak to bylo dál? Skočte si pro kafe, šest minut historie uteče jako voda.

Tím ale žebříčky nekončí. Se svým globálním Zeitgeistem přispěchal i Google. Vyhledávač shrnul dvanáct měsíců během minuty a půl a zájemci si pak mohou samozřejmě projít v klidu nejvyhledávanější hesla v přehledné nekonečné stránce. České výsledky vyhledávání Gooogle ovládli politici a reality show.

Podobně už se ke svému vyhledávání postavilo i Yahoo. Firm za poslední rok pod vedením Marissy Mayer výrazně ožila a během posledního roku se z ní stal zase dravec se startupovým duchem.

 

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook radí, jak správně psát příspěvky a co nedělat

Kdo jiný než samotný Facebook by měl vědět, jak nejlépe zacházet s různými typy příspěvků? I proto jistě každý, kdo se o stránky na Facebooku stará, ocení poměrně podrobný návod k zacházení s videem, fotkami, odkazy, otázkami, událostmi i klasickými textovými statusy. Přesto, že pro zkušené správce možná půjde spíš o potvrzení toho, co už sami tuší.
Přečtěte si více

Facebook od teď vydává NY Times, BBC News nebo třeba BuzzFeed… Je to dobrej nápad, špatnej nápad nebo jakej je to nápad?

Facebook spustil službu, jejímž výsledkem může být kompletní vymizení webů jako jsou třeba Tyinternety. Instant Articles funguje na principu - dejte nám svoje články, my je budeme šířit pouze skrz Facebook, na oplátku budete mít peníze z reklamy. Mezi prvními, kdo svoje texty sociální síti předá, jsou třeba NY Times, National Geographic nebo třeba The Guardian.