20 reklam, které Čechy letos na YouTube zatím zaujaly nejvíc

YouTube zveřejnil žebříček nejúspěšnějších reklam prvních tří měsíců roku. První čtyři reklamy na Magnesii a Studentskou pečeť dokazují, že celebrity nebo youtubeři dokážou Čechy opravdu zaujmout. Aby se spot do žebříčku dostal, musí mít vysokou míru organického zhlédnutí videa (podle YouTube tedy alespoň 10 procent) vůči všem zhlédnutím.

1., 2. a 3. Magnesia

Celebrity v marketingu stále umí zaujmout. Během prvních tří měsíců letošního roku obsadily všechny „medailové“ pozice v rámci nejúspěšnějších reklam na YouTube spoty Magnesie. V rámci spolupráce s Českými lvy připravil výrobce minerálních vod sérii s herci Lenkou Krobotovou a Jaroslavem Pleslem v hlavních rolích.

Magnesia se tak vrátila k osvědčenému konceptu soupeřících dvojic, a vyplatilo se jí to. Za dva měsíce její video s názvem „Soutěž“ nasbíralo víc než půl milionu zhlédnutí. Další reklamy z této série mají na kontě kolem dvou až tří set tisíc zhlédnutí.

„Cílem kampaně bylo dosáhnout co největšího množství zhlédnutí všech spotů. Vytvořili jsme systém provázání videí pomocí karet umístěných ve speciálně natočených aftershotech, které diváky v závěru každého videa motivovaly ke zhlédnutí dalšího spotu,“ říká marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod Ondřej Postránský (krátký rozhovor s ním najdete na konci článku).

Kreativní agentura Arnold Milano a mediální agentura Inborn jako jedny z prvních v České republice využily novinku v podobě anket, díky kterým mohou diváci v tomto konkrétním případě hlasovat o tom, kdo z herců prozradil větší tajemství Českých lvů.

4. Studentská pečeť

Známé tváře využila taky agentura Zaraguza a Zenith Optimedia v reklamě na Studentskou pečeť. Konkrétně šlo o hudební challange mezi youtubery Nejfakem, Selassiem, Touhou, TVTwixx a Carrie. Za první čtvrtletí se umístili na čtvrtém místě. Spot uspěl také v množství lajků a komentářů pod videem.

5. Adidas

Do první desítky nejúspěšnějších reklam se ze zahraniční tvorby dostala jen jedna reklama. Adidas se svým spotem Nicole Winhoffer: Here To Create obsadil pátou příčku.

6. a 7. Vodafone

Vydařené období mají za sebou taky Kecky Vodafonu. Kampaň „Kecky bez vázání“ vznikla pod taktovkou kreativní agentury McCann, plánování kampaně na YouTube měla na starost agentura MEC. Jaroslav Malina z agentury McCann přisuzuje úspěch Kecek popularitě dvou hrdinek, ale i propojení s dalšími kanály.

„Snažíme se vždy vytvořit příběh, který rozehráváme a rozvíjíme napříč různými kanály. Nemusí se vždy omezovat na video-obsah, například u kampaně s Keckami jsme využili i velkého množství fotografií, které příběh dokreslily,“ řekl ke kampani Malina.

8. VŠBTU Ostrava

Mezi nejúspěšnější spoty se podařilo dostat i ostravské Vysoké škole báňské – Technické univerzitě s reklamou Hej lamo.

Podívejte se na nová díla marketingu i ostatních vysokých škol, jako Jebat mainstream nebo funk VUT.

9. a 10. Fio banka

11. Rimmel London

12. Renault

13. Tesco

14. VUT

15. Škoda

16. LEGO

17. Zonky

18. O2

19. Blažek

20. Barbie

 


Co si myslí Ondřej Postránský, marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod

Jak se liší přístup k tvorbě reklamy pro YouTube a pro televizi?

Obě média používají audiovizuální obsah, který musí být pro diváky co možná nejatraktivnější. Liší se však ve způsobu, jakým jejich diváci tento obsah sledují, ve způsobu vyprávění příběhu a v časování.

Potom je potřeba udržet pozornost diváka, kde svou roli hraje kvalita obsahu, ale stejně tak i rezonance mezi obsahem a cílovou skupinou.  A protože cílem bylo co největší množství views všech spotů, vytvořili jsme promyšlený systém provázání videí pomocí info cards umístěných ve speciálně natočených aftershotech, které tak diváky v závěru každého videa motivovaly ke zhlédnutí dalšího spotu.

Jaké jsou podle vás základní předpoklady úspěšné YouTube kampaně?

Kvalitní obsah. To není klišé – obsah je to, co táhne. Letos se nám opět podařilo vytvořit nový atraktivní obsah založený na úspěšné komunikační platformě dvojitých rozhovorů s držiteli Českých lvů. A současně respektování specifik Youtube jako média. Třicítka TV spot tady nebude fungovat tak dobře jako video přizpůsobené na míru pro Youtube.

Díky čemu uspěla vaše reklama?

Díky kombinaci práce s formou a obsahem. Vytvořili jsme unikátní obsah s ohledem na specifičnost sledování na Youtube. Svou roli hrála i úzká spolupráce kreativní a digitální agentury od samého začátku příprav letošní edice kampaně. Ta vychází z platformy, která se nedá budovat během krátké doby, ale přináší každý rok v době Českého lva nová videa s držiteli tohoto ocenění, na která se již diváci těší a čekají, co nového jim Magnesia nabídne.


Co si myslí Jaroslav Malina, Head of technology & operations, McCANN Prague

Jak se podle vás liší přístup k tvorbě reklamy pro YouTube a pro televizi?

Z našeho pohledu se vlastně tak nějak liší – neliší. Snažíme se vždy vytvářet příběh, který rozehráváme a rozvíjíme napříč různými kanály, ať už se jedná o tradiční televizní reklamu nebo online. Ani vlastně nemusí jít vždy nutně o video-obsah, např. právě u kampaně s Keckami jsme využili i hodně fotografií, které celý příběh dokreslily. Kreativu pro jednotlivé kanály pak skládáme tak, aby se vhodně doplňovaly.

Jaké jsou podle vás základní předpoklady úspěšné YouTube kampaně? Co musí mít?

Dobrou myšlenku a příběh. A pak pro vyprávění příběhu dobře využít technologické možnosti, které YouTube, potažmo celá GDN nabízí.

Díky čemu uspěla vaše reklama?

Kecky jsou několika lety prověřený koncept, který funguje, a průpovídky obou hlavních hrdinek jsou velmi oblíbené. Velký díl na tom samozřejmě má jejich dabing.

Diskuze k článku