10 nejúspěšnějších reklam na českém YouTube za třetí čtvrtletí

YouTube zveřejnil nejúspěšnější reklamy na českém trhu. Česká srdce ovládl hlavně šišlavý pes s Fofolou, ale stopu v nich zanechala i největší sportovní událost roku – Olympijské hry v Riu. A co světu videí vládne? Vtip a youtubeři. Ve třetím čtvrtletí roku ještě i Bubble Tea. 

Žebříček potvrzuje, že lidé mají (překvapivě) rádi reklamy, které jsou nápadité, zábavné a originální.

Petr Houzar, který má na českém Googlu na starosti téma budování značky a spolupráci s mediálními agenturami, dodává, že dobře se umisťující reklamy na YouTube jsou takové, které mají dobrý nápad, diváky baví, na její výrobě spolupracují youtubeři a známé osobnosti a navazují na aktuální trendy. Ve třetím čtvrtletí to byly letní olympijské hry. I proto na začátku roku ovládly první tři místa spoty na Magnesii sázející na celebrity.

Kritériem pro zhodnocení úspěšného videa, jak svou kreativitou, tak poutavou inzercí, je vysoká míra organického zhlédnutí videa (podle YouTube alespoň 10 %) vůči všem zhlédnutím.

1. Baywatch po Česku

První místo obsadil Český olympijský tým, který natočil video s plaveckou reprezentací napodobující pobřežní hlídku. Video má na YouTube přes půl milionu zhlédnutí a stalo se jedním z nejsdílenějších videí. Jak u nás, tak v zahraničí.

2. BUBBLEOLOGY | Speciální drinky Youtuberek

Druhé místo získal kanál Bubbleology s videem s youtuberkami připravující své vlastní speciální drinky Bubble Tea.

3., 4. Kofola

Bronz a bramboru získaly reklamy kanálu Kofola Československo. Její kampaně zaplňují i další místa a co do počtu ovládají žebříček reklam, stejně jako minulý rok. Za spoty s šišlavým psem Štefanem (Ftefanem) stojí kreativní agentura Zaraguza a mediální agentura Médea. Ta dokázala vytvořit virální kampaně, které se rychle obměňují a pro diváky jsou stále zajímavé.

Kanál Kofola Československo má přes 20 tisíc odběratelů a jen jejich reklamy z tohoto žebříčku zhlédlo od začátku srpna asi 700 tisíc diváků.

5. LEGO Friends – Houstone, máme problém

6. Den soukromého podnikání 2016

Společnost Makro ČR se v reklamě spolehla na možné příběhy obyčejných lidí a na emoce. Díky tomu se její kampaň dostala na šesté místo v žebříčku.

7. Kofola: Fofola a breakdance

8. Barevné léto: 3 výrazné looky s Urban Decay Electric

Osmé místo obsadila reklama značky Garnier, která vsadila na spolupráci s úspěšnou youtuberkou Petrou Lovelyhair.  Společně zapojily i diváky, kteří mohli s produkty soutěžit o ceny.

9. 360° video – Vít Přindiš – Vodní slalom

Na spolupráci se známou osobou a inspirováním se Olympijskými hrami vsadila i značka Samsung, která představila technologii Gear 360 společně se sportovcem Vítkem Přindišem.

10. Kofola: Fofola a balón

Poslední místo námi zveřejněného žebříčku uzavírá opět reklamní kampaň od značky Kofola.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Kofola přes Hangouts oznámila přechod na Google Apps

Pokročilejší uživatelé začali sami utíkat ke službám jako je Dropbox a stále silnější komunita zaměstnanců začala do společnosti přinášet služby, které jsme neměli pod kontrolou. Tak vypadá poměrně častý spouštěč úvah o přechodu ke cloudovému řešení, kdy firma musí držet krok s internetovými návyky svých zaměstnanců. Nejinak tomu bylo i v případě Kofoly.