Spokojení zákazníci Uberu mohou nově řidiče odměnit spropitným

Až příště vystoupíte z Uberu a budete s jízdou a službami svého řidiče spokojení, můžete ho odměnit spropitným. Česká pobočka Uberu od čtvrtka 5. dubna nabízí možnost „dýška“ po vzoru z jiných zemí, kde se tento koncept osvědčil.

Odměnit spolehlivé a kvalitní řidiče za jejich práci nad rámec běžné sazby má podle Uberu přispět k ještě větší motivaci pražských řidičů k poskytování bezchybného zákaznického servisu. Jedná se o další krok v celkovém zkvalitňování služby Uber, která před měsícem začala ukazovat také přesné ceny jízdy.

Uber chce být maximálně transparentní, a tak na svých službách neustále i pracuje. I proto, že v mnoha zemích včetně České republiky vede Uber jednání s vládními představiteli a také třeba zástupci klasických taxislužeb, jimž se konkurence v podobě Uberu příliš nelíbí, a potřebuje si udržet dobrou pozici.

Odměna pro nejlepší řidiče

Na Uber je v rámci sdílené ekonomiky vyvíjen stále větší tlak, a tak se klasickým taxislužbám začíná přibližovat. To však nutně není na škodu. Jedná se především o srovnání podmínek, co se týče zisku „taxikářské“ licence či daní.

Nová možnost spropitného má ještě zlepšit celkové vztahy mezi řidiči a zákazníky Uberu. Po ukončení jízdy může kterýkoliv uživatel jako prémii jednoduše zvolit jednu z doporučených částek, případně jako extra poděkování zadat vlastní sumu spropitného. Navíc to nemusí udělat hned, ale může klidně zpětně, a to až 30 dnů od dané jízdy.

„Uživatelé aplikace nás dlouho o zavedení možnosti spropitného pro kvalitní řidiče žádali,“ vysvětluje Tomáš Peťovský, generální ředitel Uberu pro Česko a Slovensko. Zaplatit spropitné lze jak kartou prostřednictvím svého účtu, tak také v hotovosti. Platby v hotovosti totiž Uber v Praze umožňuje už od září 2016.

Diskuze k článku