Radek Hron (Směny.cz): Veškeré zákazníky jsme získali organicky

Směny.cz jsou online nástroj na plánování směn zaměstnanců. Nástroj zjednodušuje plánování a šetří čas jak vedoucím pracovníkům, tak i zaměstnancům. Jak byznys společnosti ovlivnila pandemie koronaviru, kam Směny.cz míří a jaké mají plány, to nám prozradil jeden ze zakladatelů společnosti Radek Hron.

Můžete ve stručnosti představit Směny.cz? Jak vaše řešení funguje a pro koho je určeno?

Na základě osobních pracovních zkušeností s plánováním zaměstnanců jsme si sami vyvýjeli program, který by vše usnadnil. Je neuvěřitelné kolik firem i v dnešní době používá excelové tabulky k plánování směn zaměstnanců. Při jakékoliv změně u směn, při jakých požadavcích zaměstnanců nebo manažerů se vše řeší telefonováním či e-mailem. Vše je zdlouhavé a nepřehledné. Párování, kdo kdy může, je neskutečně obtížné.

Vyvíjíme online aplikaci, kde je vše přehledné. Zaměstnanci mohou zadávat své požadavky na volno, brigádníci pak potažmo své časové možnosti, mají svůj kalendář směn v mobilu. Změny se promítnou okamžitě. Oproti tomu manažeři vidí požadavky zaměstnanců na směny či volno. Umíme nastavit patřičné role, pozice nebo dovednosti vázané na jednotlivá pracoviště. Komunikace probíhá prostřednictvím notifikací. Pomůžeme pohlídat požadavky zákoníku práce i produktivitu. Manažeři mohou směny otevřít a dát je k dispozici svým zaměstnancům.

S přibývajícími klienty jsem vše chtěli zformalizovat a založili jsme proto společně s Martinem Kulichem a Štěpánem Kočí společnost Směny.cz s.r.o.

Můžete prozradit, kolik firem vaše řešení používá? Případně uvést nějaké zajímavé reference?

V současné době atakujeme hranici cca 100 platících klientů. Jedná se o velký pelmel od malých kaváren, přes retailové řetězce, personální agentury až po logistické a výrobní firmy. Mezi naše klienty se řadí Albert, DHL, Continental, Ugo či Fruitisimo. V aplikaci bylo naplánováno téměř jeden milion směn.

S Albertem jsme navázali spolupráci před dvěma lety. Albert řešil, jak organizovat zaměstnance, převážně brigádníky, ve svých prodejnách. Časem jsme zjistili, že jim můžeme pomoci víc, nad rámec naší core aplikace. Vzniklo řešení na míru, které pomohlo zjednodušit celý jejich HR proces od získávání nových zaměstnanců, přes onboarding až po organizaci směn. 

Vytvořili jsme pro ně a rozvíjíme aplikaci napojenou na hlavní pracovní portály. Celý nábor nových zaměstnanců se zjednodušil. Naše aplikace je provede jednotlivými kroky, uchazeči mají přehledné informace, ví, v jakém stavu jejich přihláška je, na koho se obrátit, kam dorazit na pohovor. Zjednodušila se i komunikace mezi manažery obchodů a HR manažery. Každý vstupuje do procesu ve správný okamžik.

Jak získáváte nové zákazníky? Co považujete za svou největší konkurenční výhodu?

Máme radost, že veškeré zákazníky jsme získali organicky. 99 % klientů k nám na začátku přišlo přes vyhledávače. Další získáváme i skrze osobní doporučení. To je pro nás potvrzením, že se nám podařilo identifikovat a porozumět problému svých klientů a nabídnout funkční řešení, což vnímáme jako hlavní konkurenční výhodu. Aplikaci nevytváříme dle našich nápadů, od počátku ji stavíme na základě požadavků uživatelů a jejich zpětné vazby. 

Jaký byl pro vás rok 2020 a měla na váš byznys dopad pandemie nemoci covid-19?

Minulý rok pro nás byl velmi dobrý. Rozšířili jsme náš tým. Tržby v roce 2020 byly cca čtyřikrát větší oproti roku předešlému. Bohužel i když nabízíme online služby, měla pandemie i na nás dopad. Máme klienty ze sektoru služeb či agentur poskytující hotelové zaměstnance. Portfolio klientů je diverzifikované, dopad nebyl tak velký. Uvědomujeme si, že nebýt koronaviru, růst tržeb by byl větší.

Jaké máte plány a výhledy pro rok 2021?

Příští rok očekáváme opět růst tržeb. Věříme, že se nám vrátí klienti, kteří nyní neprovozují své pobočky. Velmi dobře se také rozvíjí spolupráce se společností Continental. Jejich výrobní firmy implementují naši platformu, která je jim opět částečně šitá na míru. Někteří naši zákazníci nám otevírají cestu na mezinárodní trh do svých sesterských společností. Uvidíme, jak to celé dopadne.

Jaké novinky plánujete představit? 

Chceme stavět na základech, která jsme položili letos. Proběhl rebranding. Spustili jsme nové nativní aplikace pro iOs i Android, které jsou určeny především pro zaměstnance našich klientů. Mohou si vybírat z volných směn, žádat o jejich zrušení, zadávat požadavky na volno a chodí jim notifikace o všem zásadním. V průběhu roku jsme se také pustili do vylepšení naší administrativního rozhraní služby a připravujeme ji i pro mobilní zařízení. Manažeři pracující přímo v provozovnách nebo v terénu budou mít možnost organizovat práci a komunikovat se svým týmem pohodlně z mobilu, popřípadě tabletu. 

Jaká je vaše vize, čeho chcete na trhu dosáhnout? 

Věříme, že rok 2021 pro nás bude zlomový. Samotný základ produktu máme hotový a ověřený klienty. Našim stávajícím klientům chceme nadále poskytovat služby podle jejich potřeb. Zároveň se chceme zaměřit na budování obchodního týmu, což nám umožní rozšířit klientskou bázi.

V roce 2021 také chceme vykročit za hranice. Pod značkou Shiftory.com spustíme plánování směn v okolních zemích. Od začátku vyvíjíme aplikaci tak, aby byla konfigurovatelná, tj. nastavitelná na míru jak jednotlivým klientům, tak i jednotlivým trhům. 

Total
4
Shares
Další články
Přečtěte si více

Youtuberka Lou: Stále nevěřím, že když je nějaký produkt vyprodaný, je to kvůli mně

Na YouTube má přes 400 videí a dohromady skoro 20 milionů zhlédnutí. Domů dostává haldu produktů a naposledy dostala i billboard. Jen tak, protože to, co ukazuje nebo doporučuje, se může rychle vyprodat. Lucie Dejmková vystupuje pod jménem Lou a svůj kanál a blog pojmenovala Get the Louk. My jsme ji vyzpovídali v seriálu o známých českých youtuberech.
Přečtěte si více

Ve sklepě s Chrisem Burrym

Šéf US Market Access Center se přišel do našeho sklepa rozpovídat o tom, proč se oči téhle organizace ze Silicon Valley obrátily právě na Česko, jak chce místním startupům pomoci s expanzí do zahraničí a co chystá pro české angel investory. A protože se podle všeho v našich končinách začneme s Chrisem setkávat častěji, máte nyní ideální příležitost se s ním a jeho názory seznámit.