Jan Matějů (Outfindo):Zákazníkovi nabídneme, co mu opravdu sedí

Vybíráte nové kolo? Zkuste Outfindo! Outfindo je unikátní platforma s dostupností 9 000 kol více než 120 značek na jednom místě a představuje nejširší nabídku kol a elektrokol na našem trhu. Je možné, aby se v online prostředí dostala zákazníkům péče a osobní přístup odborníků z kamenných prodejen? Jak Outfindo funguje a kde se zrodil nápad na takový projekt? Všechno o Outfindu nám prozradil Jan Matějů.

Můžete představit Outfindo? O co jde a jak to funguje?

Jan Matějů: Outfindo je nová platforma, která neslouží jen jako nákupní galerie, ale má ambici zákazníkovi významně usnadnit výběr produktu, jeho otestování i nákup. Spojuje do jedné platformy 9 tisíc kol, více než 70 obchodů a e-shopů, 120 značek a ukazuje pouze ta kola, která jsou reálně skladem. Zákazník u nás dostane v online prostředí péči a osobní přístup odborníků z kamenných prodejen. 

Outfindo stojí na třech pilířích, díky kterým jsme schopni zákazníkům dodat prvotřídní servis, šetřit jejich čas, ale i nervy při nákupu nového kola. 

  1. Nejprve o každém kole získáme maximum informací důležitých pro výběr. V první řadě typ kola, kde sjednotíme označení. To se totiž může napříč značkami různit, a proto i tak banální věc může zákazníka zmást. Dále informaci o tom, pro jakou výšku jezdce je konkrétní kolo vhodné, protože ani to není napříč značkami stejné. Samozřejmostí jsou všechny dostupné technické parametry. 
    Tyto informace obohatíme o hodnocení kvality komponent (rám, přehazovačka, brzdy) tak, aby bylo zákazníkovi jasné, pro jaký typ ježdění je kolo vhodné. 
    Na jednom místě tak zákazníkovi poskytneme všechny informace, které potřebuje. 
  2. Další unikátnost spatřujeme v procesu vybírání. Ti, kteří si nevědí rady, a jde o významnou část, mohou projít unikátním kvízem anebo si nechat poradit expertem na chatu. V krátkém kvízu zákazník odpovídá na jednoduché, na první pohled s výběrem kola nesouvisející otázky. Outfindo pak na základě kombinace odpovědí, doporučí vhodný typ kola, ve správné velikosti, ale také nejlépe padnoucí značku. Jsou totiž zákazníci, kteří preferují mass marketové značky, ale víc jim záleží na výbavě kola, a pak jsou zákazníci, kteří vybírají spíše podle brandu. To je také důvod, proč v dotazníku pracujeme s osobnostními a brand archetypy. Mnoho zákazníků přichází s jasnou představou, jaký typ kola chtějí. Náš kvíz pak ale ukáže, že by si mohli zvolit kolo mnohem vhodnější, a to jim doporučí.
  3. Během ročního testování jsme dospěli k více jak 90% úspěšnosti výběru vhodného typu kola a 96% spokojeností se službou Outfindo Test Ride, což je služba, kdy si zákazník může nezávazně vybrané kolo vyzkoušet přímo u prodejce v kamenné prodejně. Navíc termín s prodejcem domluvíme my, takže se jedná o velmi pohodlnou službu. 

Přirozeným efektem platformy je, že ukazujeme největší přehled kol, která jsou opravdu skladem na jednom místě. Vyberou si tak i zákazníci, kteří vědí, co hledají. Pro ně je k dispozici klasické filtrování celé databáze kol. Díky současné situaci se i tento segment zákazníků často radí na našem chatu, aby našli podobná kola, jelikož konkrétní vysněné kolo díky nedostatku na trhu chybí. 

Jak se Outfindo zrodilo? Co bylo hlavním impulzem k rozjetí takového projektu?

Každoročně za mnou chodí spousty kamarádů a známých a chtějí poradit s výběrem kola. Přesně tohle bylo impulzem k tomu vzít znalosti profíků/expertů z oboru a za pomocí technologií z ní vlastně udělat chytrý algoritmus, který takto může poradit všem. Spojili jsme proto nejen technické znalosti, ale pracujeme i s brandovými a osobnostními archetypy tak, abychom zákazníkovi opravdu nabídli to, co mu sedí a nejen to, co technicky odpovídá jeho stylu jízdy. Věřím zkrátka, že celý proces výběru a nákupu složitých produktů lze zpříjemnit, proto stavíme Outfindo. 

Zdroj: Outfindo

Jaká je zpětná vazba od zákazníků? Co na Outfindu nejvíce oceňují?

Myslím, že jsou hodně překvapení tím, jak jednoduše si mohou vybrat. Zní to jako cliché, ale většina zákazníků už je zvyklá, že vybírání složitějších produktů je zkrátka vždycky na dlouho. Najednou jsou překvapení, jak snadné to může být, když se ptáme na správné otázky. Náš způsob výběru je taky baví – neptáme se na otázky, na které neznají odpovědi. Vedle toho si samozřejmě chválí, že mohou vybírat na jednom místě, protože každý, kdo v dnešní době vybíral kolo ví, že je to opravdu zážitek.

Co je podle vás tím hlavním argumentem, proč by měli zákazníci zvolit pro výběr kola právě Outfindo?

Nikde jinde se jim nespojí možnost vybírat pohodlně na internetu a přitom nemuset hodiny vyhledávat informace. Dalším plusem je možnost objednat se na prohlídku vybraného kola přímo do prodejny, kde si ho zákazník vyzkouší, osahá a v případě nákupu, rovnou nechá i nastavit. Našim cílem je, aby byl celý proces maximálně jednoduchý a prozákaznický. Chceme ukázat, že i složitější produkty lze nakupovat jednoduše. 

Měla na váš byznys dopad pandemie nemoci covid-19? Změnilo se nějak chování zákazníků?

Covid měl na celé odvětví cyklistiky obrovský dopad. V první řadě se spojil extrémní růst poptávky po kolech s výpadky ve výrobě. Nárůst poptávky je ale tak obrovský, že světové výrobní kapacity s ním nedokáží držet krok ani bez výpadků. Pro nás je teď přirozeně těžší držet na Outfindu dostačující výběr kol. Na druhou stranu ale díky tomu, kolik prodejců na platformě máme, dokážeme téměř všem zákazníkům vybrat vhodné kolo, i když k nám ti zkušenější přišli například hledat jiné konkrétní kolo. Zákazníci si po našich radách díky situaci rádi objednají kolo online i z daleka s doručením domů, případně zamluví testovací jízdu u prodejce, ke kterému by v běžné situaci na trhu nevážili cestu. Rekordman jel přes 300 km vlakem na testovací jízdu a odjížděl nadšený. Obchodníci tuto službu také velmi cení. 

Co plánujete dál? Jak budete Outfindo rozvíjet?

To velmi souvisí s předchozí otázkou. Náš typ platformy je úplně nový, proto neustále vyvíjíme, jakým způsobem si zákazník z kol vybírá. Díky nedostatku kol k nám chodí i lidé co vybírají konkrétní kolo. Musíme držet rovnováhu mezi filtry a naším přístupem k výběru kola jednoduchými otázkami. To je z pohledu designu velká výzva. Druhou oblastí, kterou rozvíjíme je přirozeně to, kde získáváme kola na platformu. Nově jsme přidali i zahraniční e-shopy, přibydou značky s přímou distribucí a renovovaná kola. Tedy ne bazarová, ale v technickém stavu nového kola, jen již použitá předchozím majitelem. Vždy také myslíme na naše partnery, kteří mají možnost tato kola zákazníkům nastavit a servisovat. Samotní prodejci se s nedostatkem kol perou a v dalších měsících budou muset výraznější část svých obratů směřovat do prodeje příslušenství a servisu. Zamluvení servisu na naší platformě je pak přirozeně další služba, kterou u nás zákazníci najdou. 

Total
22
Shares
Další články