Zvířátka v českém retailu a onlinu: kočky jsou rozmazlovány více než psi

konference Friends of pets

Česko je lídrem v prodeji potřeb pro zvířata. Prodeje v kategorii pet food stále rostou jak v řetězcích, tak na internetu. Přinášíme vám report z konference Friends of Pets, která se konala 12. dubna v KC City v Praze. Ukázala prodejcům zvířecích potřeb, jak mohou rozvíjet svůj byznys.

Celkem se chovatelé v Česku starají o 2,2 milionu psů a 1,1 milionu koček. V kamenných obchodech se však nakupuje více krmiva a potřeb pro kočky. Celkem je to o 36 % více. Kočky jejich majitelé rozmazlují, utrácí za ně dvojnásobek proti psům.

Podle Romany Duníkové z výzkumné agentury Nielsen větší prodejny sortiment pro psy podceňují. Na českém trhu chybí lepší značky krmiva pro psy.

Generace singles

Z hlediska prodeje v maloobchodních řetězcích je podle dat společnosti Nielsen pet food jednou z největších kategorií. V obchodech s potravinami a smíšeným zbožím a v drogeriích je s tržbami 4,97 miliardy korun na čtvrtém místě hned za kategorií piva, sýrů a vína. K tomu je třeba připočíst zhruba 3,8 miliardy korun tržeb ve specializovaných prodejnách a na internetu.

Prodeje pet food v online prostředí činí v České republice rekordních 37 % trhu pet food a meziročně rostou o 10 %, tedy rychleji než v maloobchodních řetězcích, kde tržby rostou o 4 %.

V Česku napočítáte přes 500 e-shopů zaměřených na pet food a každý čtvrtý zákazník je ochoten nakupovat tento sortiment on-line. V řetězcích se přitom třetina tohoto zboží prodá pod privátní značkou. Je to více než u potravin, kde zákazníci preferují značky výrobců.

Nadějí pro prodejce je generace tzv. mileniálů ve věku 18–35 let, z nichž 60 % má psa a vybírají si hlavně malá plemena. „Počet psů a koček dále poroste, generace singles vidí v domácích mazlíčcích své společníky. Kamenným prodejnám to hraje do karet, protože mladí lidé jsou otevření, sledují trendy a sdílejí se psy svůj životní styl. To, co si koupíte, musí dělat čest i majiteli,“ uvedl Martin Gora, zástupce prémiových butiků německé značky Hunter, jejíž první obchody vznikly právě v Česku.

Podrobnější informace o přednáškách z konference najdete na webu Blue Events.

Diskuze k článku