Pražský Impact Hub oslavil 11. narozeniny, zájem o coworking stoupá

Největší a nejstarší coworking v České republice oslavil 23. června v prostorách své pobočky na Vinohradech 11. narozeniny.

„Na den na zkoušku dorazily desítky lidí a máme vynikající zpětnou vazbu. Návštěvníky jednoznačně nejvíc zajímala vila samotná. Práce v historických interiérech se soukromou zahradou má přeci jen úplně jinou atmosféru než třeba v industriálně pojaté kavárně. Coworkingové zázemí zahrady v létě navíc nabízíme za zvýhodněnou cenu a ze zkušenosti víme, že bude hojně využívané až do října,“ zhodnotila hlavní průběh dne Danka Nováková, komunitní manažerka Impact Hub Praha.

„Už od samotného rána jsme vítali zájemce o členství, návštěvníky i novináře. Měl jsem několik rozhovorů o tom, jak jsme jako firma zvládli celou krizi, a jsem rád, že jsem mohl potvrdit dobrou kondici značky. Na večerním grilování nás navíc příjemně překvapil příjezd mnoha současných i bývalých kolegů, kteří využili příležitost sejít se s námi po delší době osobně. Lepší oslavu 11. narozenin jsme si nemohli přát,“ prozradil s radostí Petr Vondruš, CEO Impact Hub Praha.

Impact Hub v číslech

Obrat skupiny v roce 2020 dosáhl 75 milonů.Předcházející sezónu, v roce 2019 obrat činil 90 milionů, v roce 2020 tedy došlo k meziročnímu poklesu o 15 milionů . V roce 2019 Impact Hub splnil dlouhodobý cíl, 2020 se podařilo i přes pokles obratu a pandemickou nepříznivou situaci tento cíl – zůstat v zisku – udržet. 

Propad tržeb skupiny 2020 byl zejména v oblasti eventů a eventových pronájmů – v některých měsících došlo k vymazání až 100 % tržeb, což bylo způsobeno tím, že se nedaly akce pořádat. Očekávání ze strany Impact Hubu bylo, že s rozvolňováním se bude trh rychle budit. Realita května 2021 tento trend potvrzuje.

Celkově přišlo v květnu 2021 více poptávek než během celého covid roku 2020, kdy nebylo možné se většinu roku setkávat. V Impact Hubech v Praze, Brně i Ostravě mají od června do konce roku aktuálně vybookovánu cca ⅓ kapacit – většina poptávek přišla právě v květnu 2021. Očekává se, že s dalším rozvolňováním restrikcí půjde tato křivka ještě strmě nahoru. 

Zájem o coworking roste

Zvýšený zájem o coworking lze ilustrovat také v rovině, kdy je kontaktují větší hráči realitního trhu, hlavně kancelářského, se zpracováním nabídek flexibilních a servisovaných kanceláří pro své klienty.

Během roku 2020 se podařilo udržet plné kanceláře na cca 95 % a členství na cca 65 %. Členové se postupně od začátku roku pomalu vrací zpět s tím, že největší zájem pochopitelně přichází právě v posledních týdnech ruku v ruce s rozvolňováním opatření. Už v dřívějších měsících, kdy byly větší omezení setkávání se, se ukazovalo, že coworking je vítanou variantou pro ty, kteří nemohou nebo nechtějí pracovat pouze z domova – právě díky flexibilitě členství a možnosti si čas strávený v coworkingu upravit sobě na míru. 

Pandemie jen zrychlila přemýšlení o novém fungování firem a jestli si před pár měsíci mysleli, že dobře provozovaný coworking bude v blízké budoucnosti skvělým řešením i pro větší firmy, tak aktuální trendy to potvrzují – zázemí hledají firmy, které chtějí chytřejší a flexibilnější zázemí, než měly doteď. Ve všech městech sílí trend většího zájmu o coworking, ať už z pohledu čísel v onlinu, ale také se na coworking obracejí klienti, kteří dříve coworking vůbec neřešili nebo byl na okraji jejich zájmu. 

Během poslední několika měsíců přišlo také několik různých nabídek partnerství na založení či vedení coworkingu na různých místech v ČR. Jeden z aktuálních projektů, kterému se společně s inovační firmou NWT věnují, je budování dalšího coworkingového prostoru, tentokrát ve Zlíně. 

Zdroj: Impact Hub

Total
11
Shares
Další články
Přečtěte si více

Mobile už není příležitost, ale nutnost. Podívejte, kde najdete mladé Čechy

Češi jsou více mobilní, fragmentovaní na velkém množství platforem, především mladší se přesouvají na instant messaging, mají své YouTube celebrity, kterým naslouchají, a začínají mít zájem i o další trendy, jako jsou wearables. Alespoň tak popsal na konferenci Web Top 100 měnící se digitální život v ČR Tomáš Pflanzer, který vede v Nielsen Admosphere digitální výzkum. Rozdíly mezi Českem a zahraničím se díky sociálním sítím podle něj stírají a zejména mladá generace je si po celém světě podobná. Jen třeba využívá jiné kanály.