Moudra a hustá atmosféra na Big Data – Big Business

Dusno a napnutá atmosféra. V tomto duchu se ve čtvrtek nesla akce Big Data, Big Business s Romanem Staňkem GoodData v hlavní roli.  V přeplněném Node5 se sešlo na 200 lidí a další stovky nadšených startupistů sledovali akci přes streamovaný videopřenos z pohodlí vlastního gauče.

Pořadatelé Universal Startup Centre ve spolupráci s Node5 připravili nabitý program. V úvodu vystoupil Milan Hrabovský z Miscrosoft, který představil 2 zajímavé případové studie. Věděli jste, že Rolls Royce používá big data k tomu, aby aeroliniím mohl připravit dashboard ke sledování výkonosti a servisu svých leteckých motorů v reálném čase? My také ne.

rolls-royce-aircraft-engines-dashboard

Big Data se však používají třeba i v zemědělství. V Japonsku na základě big dat připravili projekt, který zemědělcům ukazuje, kdy je nejvhodnější doba k inseminaci dobytka.

S jistotou tedy můžeme říci, že v dnešní době nenosí chytré náramky pouze každý vůl, ale už i každá kráva.

fujitsu-connected-smart-cow-2

connected-cows-fujistsu

Po krávách a jejich wearable technology nastoupili Jiří Mžourek a Josef Pojsl z GoodData, kteří nainspirovali začínající startupisty projektovým řízením. Bez scrumů, sprintů to dnes prostě nejde. Pokud nechcete mít u začínajícího projektu hned v začátku backlog, měli byste si o projektovém řízení přečíst více.

80 právníků na 20 lidí

Hlavní hřebem, nebo přímo „hřebcem večera“, byl Roman Staněk. Jak sám řekl, nesnáší prezentace, ale když už měl jednu z předchozího jednání připravenou, tak ji návštěvníkům akce v Node5 také ukázal.

Přednáška byla velice inspirativní a zaměřená na management nově vznikajících firem, projektů a startupů. Z Romana jsou prostě cítit jeho vydřené zkušenosti a to, že přemýšlí hlavou.

Roman Staněk je CEO nejlépe zainvestovaného českého startupu. GoodData si obstarala 123 miliónů dolarů, po Series F. Roman Staněk se v České republice objevuje mimořádně, jeho poslední vystoupení bylo loni na jaře. Roman taky založil firmu Netbeans a Systinet, které obě úspěšně v minulosti prodal dohromady za více než 110 milionu dolarů.

Takže je jasné, že ví, o čem mluví. Posluchači si odnesli docela jednoduché, ale o to důležitější rady typu „najděte souhru mezi produktem a trhem“, „mějte misi“, „zaměřte se na zákazníka“, „ovládejte svůj čas“ nebo „komunikujte – směrem ke všem“.

Níže jsme vypsali několik pravidel a mouder, kterými byste se u rozjíždění vlastních projektů měli řídit:

Pravidla a moudra jsou skvělá věc a řídit se jimi určitě dává smysl.

Sami ale víte, jak to chodí. Dokud si v tom sami nevyšlapete vlastní trnitou cestu, nebudete mít na co být v budoucnu pyšní. Nebudete moct potom pořádat pro vaše příznivce podobná setkání a předávat zkušenosti.

Tak na to myslete a my držíme palce, ať se vaše cesta vydaří.

 

Diskuze k článku