#IAC16 – jak na internetu bylo a jak bude

IAC16 - jak na internetu bylo a jak bude_2

Už blokujete? A víte, kolik mladých už má vyblokováno? Mluvíme o vypnutí internetové reklamy, které letos zřejmě nejvíc rezonovalo konferencí IAC. Nejen to nás ale zaujalo. Čtěte report toho nejzajímavějšího z devátého ročníku Internet Advertising Conference 2016.

Blok o blokování

Část letošní IAC na nás zapůsobila celkem punkově. Prostor totiž dostali dlouhovlasí speakeři z AdBlocku v čele s CEO Gabrielem Cubbagem. A překvapené publikum se dozvědělo, jak si nainstalovat AdBlock do svého prohlížeče.

Kdo blokování reklamy ještě neřešil, měl by zbystřit. Mezi mladými ho totiž má doslova každý druhý.

Blokování reklam v internetových prohlížečích bylo na konferenci IAC16 velké téma, které se prolínalo několika přednáškami a diskuzemi. Vydavatelé považovali vystoupení zástupců AdBlock jako provokaci či špatný vtip a některým z nich se chtělo při přednášce pískat.

Petr Bednář z VLP však blokování online reklamy označil jako přirozené chování určité skupiny uživatelů, kteří chodí do kina pozdě, aby se vyhnuli reklamám před promítáním filmu. Zazněl také názor, že AdBlock by nebyl potřeba, kdyby mediální domy nebyly nenasytné a nesmyslně nezahlcovaly uživatele internetovou reklamou.

Hra o peníze je to veliká. Za rok přijdou tuzemští hráči o víc než miliardu korun.

Jedno z možných řešení je placený obsah pro internetové uživatele. Do toho se mimochodem aktuálně pustila Economia, která před pár dny spustila pro předplatitele web Respektu bez reklam. Pro ty, co nástroje pro blokování reklamy používají, vyvěsila vázvu, aby zvážili jejich vypnutí. “Akce se setkala s velmi pozitivní odezvou a poměr čtenářů používajících blokovací nástroje na www.respekt.cz se podařilo během tří měsíců snížit o 15 procent,” chlubí se Economia. Omezení výrazné nebo rušivé bannerové reklamy nabízí od března pro předplatitele novin i web iHned.

Vyhlídky blokování jsou s největší pravděpodobností následující:

Co byste ještě měli z letošního IAC vědět:

  • Jedním ze zásadních bodů SPIRu byl letos politicky laděný proslov rozladěného Jána Simkaniče, který zúčastněným ukázal, že Číny je třeba se obávat stejně jako omezování přístupu k internetu. Zúčastněné vystrašil příkladem, který demonstroval na blokaci internetového portálu Seznam.cz v Číně. Na jiný český web Hrad.cz se však v Číně bez problémů dostanete. Proč asi?
  • Zaujala nás přednáška o vůni Adidas. Dan Kafka z Fragile media ukázal, jak je možné pomocí YouTuberů a influencerů vyprodat zboží během několika málo dní. A to natolik, že jsme o influencerech napsali samostatný report a tady ještě přinášíme Case study – adidas Born original 2015 from Fragile media
  • Daniel Začal ze Seznam.cz připomenul marketérům, jak důležité je synchronizovat čas on-line kamapně s TV kampaní. Zoot.cz tak získal až o 19 % více nákupů od nových zákazníků.
  • Tomáš Růžička z Dobrého webu zase prozradil, že nejlepší den na posílání e-mailů je úterý!
  • Aet Rahe z Estonska představila státní online program E-Estonia, který umožňuje místním firmám vzniknout během 15 minut a místním občanům podepisovat oficiální dokumenty elektronicky. Závidíme.
  • Rachel Martin z firmy Yext představila nové trendy lokálního marketingu, které se na nás hrnou do Evropy. Informovala o propojení s českým projektem Mext.cz, který umožňuje management lokálních poboček a provozoven s velkou finanční a časovou úsporou.

YEXT- MEXT CZ - internet-advertising-conference-2016-134

  • Nizozemští zástupci online magazínu De Correspondent inspirovali česká média přednáškou, jak je možné využít crowdfundingu k tomu, aby mohli vydávat krásně designové a obsahově zajímavé noviny. Bez reklam. Taky závidíme.

DE Corespondent NL

  • Nakonec zákulisní informace z Twitteru. A pokud vás zajímá víc, podívejte se na #IAC16 nebo stránky SPIRu.

 

 

 

 

 

Total
0
Shares
Další články