Filip Koubek (Motionlab): Proč se nám vyplatilo jít na Web Summit a co radíme ostatním

Proč se Motionlab vyplatil Web Summit 2018

Web Summit je jedna z největších technologických konferencí na světě. Letos se na ni slétlo přes 70 000 podnikatelů, marketérů, programátorů a dalších profesí spojených s webem, a proto je to rozhodně jedno z vůbec nejlepších míst na networking. Velikost Web Summitu je obrovskou výhodou, ale občas také trochu nevýhodou této jinak skvělé akce. Zúčastnilo se jí i několik desítek českých firem a mezi nimi i naše platforma pro tvorbu personalizovaných videí Motionlab. Protože jsme byli zároveň účastníci i vystavovatelé, rozhodli jsme se naši zkušenost sepsat.

Web Summit 2018 z pohledu účastníka

Troufám si tvrdit, že každý účastník si z konference odváží úplně jiný zážitek. V zásadě platí „Jaké si to uděláte, takové to máte“. Můžete strávit 3 dny na přednáškách, nebo se 3 dny scházet s jinými účastníky na spoustě doprovodných akcích. Všechno ale určitě nestihnete.

Pokud se rozhodnete víc navštěvovat přednášky a dozvědět se něco opravdu zajímavého, musíte si váš harmonogram pečlivě naplánovat dopředu. Nejzajímavější přednášky totiž většinou nejsou v hlavním sále, ale na jednom z menších pódií v některé z výstavních hal. V hlavním sále tak sice můžete vidět závodníka Nica Rosberga, whistleblowera Chrise Wylieho nebo fotbalistu Ronaldinha, většinou ale nemají vlastní přednášku a vystoupení je formou rozhovoru o konkrétním tématu. Ten většinou nejde příliš do hloubky, to je ale při tak diferencovaném publiku a krátkém čase asi pochopitelné.

Proč se Motionlab vyplatil Web Summit 2018 - 3

Organizace

Pro plánování vlastního programu je nejlepší aplikace, kterou má Web Summit skvěle vymyšlenou a odladěnou. Můžete si tak naklikat vlastní program, projít všechny možnosti ale zabere docela dost času, takže je lepší se na to připravit s předstihem.

V aplikaci si taky můžete domluvit schůzky a – místo výměny vizitek nebo přidání na Linkedin – se jednoduše propojit s každým účastníkem. Networking je tu opravdu skvěle vymyšlený.

Jedním z důvodů, proč se Web Summit koná v Lisabonu, je obrovská ubytovací kapacita místních hotelů a apartmánů. Proto ani při tak nabité akci v zásadě nebyl problém ubytování sehnat. Trochu horší už je to s dopravou. Taxi, Uber i Metro bylo v linkách vedoucích na Summit velmi přetížené a místní dopravní podnik navíc vyhrožoval stávkou ve dvou ze třech dnů akce. Tu ale nakonec odvolal a tak se nakonec cestovalo relativně dobře.

Samostatnou kapitolou jsou večírky, které se konají každý večer už od pondělí a táhnou se od brzkého večera až do ranních hodin. Našince může překvapit až úporná snaha o networking prakticky v každé situaci, ať už při čekání na baru, nebo ve frontě na toaletu. To k tomu ale patří a brzy si na to zvyknete.

Web Summit 2018 z pohledu vystavovatele

Kromě velkých korporací typu Google nebo Microsoft dostaly prostor vystavovat také menší firmy a startupy. Ty byly rozděleny podle velikosti a stádia vývoje do programů Alfa a Beta a prostor vystavovat měli jeden ze dnů konání akce.

Processed with VSCO with f2 preset

Náš čas přišel ve čtvrtek. Od rána do večera se u nás prostřídalo několik stovek lidí.

Nejdůležitější rada je za mě dobře se připravit předem a pozvat na stánek návštěvníky relevantní pro vaše cíle. Protože máme produkt hotový a řešíme reálné projekty, zaměřili jsme se na kontakty v pro nás relevantních firmách, u kterých dává smysl implementace personalizovaných videí do jejich komunikace. Ty jsme dopředu pozvali prostřednictvím personalizovaného videa (jak jinak) zaslaného přes aplikaci Web Summitu na náš stánek.

Spoléhat se jen na náhodné kolemjdoucí příliš nedoporučuji, protože skladba návštěvníků stánku je dost různorodá a stánků je opravdu hodně.

Rozhodně ale doporučuji účastnit se doprovodných akcí, my jsme se například zúčastnili pitchování startupů na české ambasádě nebo jsme se setkali s eurokomisařkou Věrou Jourovou.

Shrnutí

Ať už jste účastníci nebo vystavovatelé, Web Summit je rozhodně nejlepší místo pro networking. Pokud jasně víte, co od ní čekáte a připravíte se dostatečně dopředu, má pro vás tahle akce určitě smysl. Pokud chcete potkat hromadu zajímavých lidí, je to místo pro vás. Jestli na networking moc nejste a chcete si v klidu poslechnout novinky a jít ve vašem oboru do hloubky, musíte si přednášky pečlivě vybrat nebo se možná poohlédnout se po trochu odborněji zaměřené a klidnějí konferenci. Web summit je zkrátka velký a nemůže se tak zavděčit úplně všem. Myslím, že například český Marketing Festival si s marketingovou částí Web Summitu rozhodně nezadá skvělou skladbou přednášek. Přesto je Web Summit rozhodně akce, která stojí za návštěvu.

Investice do lístku sice není nejmenší, ale některé instituce mají programy pro podporu českých firem na takovýchto akcích. Například agentura CzechInvest hradí část nákladů v případě splnění podmínek v rámci programu CzechDemo.

Za nás to tedy určitě smysl mělo. Promluvili jsme si s potenciálními klienty i konkurenty, odvážíme si spoustu kontaktů i utvrzení, že jsou na tom české startupy v rámci světové konkurence dobře, jen si často mnohem méně věří.

Vídíme se na Web Summitu 2019!

Filip Koubek, Motionlab, Co-founder

Diskuze k článku