Nakolik se máte snažit na Facebooku a kdy vkládat důvěru v Instagram? Proč zapomenout na web a věřit v sociální sítě obecně? Ve Fóru Karlín se již třetím rokem konala největší konference pro social media marketéry Engage od Socialbakers. Máme pro vás to nejzajímavější.
Pokud jste zmeškali, máte ještě jednu šanci – koukněte na video.
Reach, stories, 360° videa a fotky… Aneb dosah social marketérů
Nejnovější zjištění z Facebooku a Instagramu prezentovatl zakladatel Socialbakers Jan Řezáb. Jeho tým zanalyzoval data na základě 144 miliard zapojení na obou platformách. V Socialbakers zjistili významný rozdíl mezi efektivitou příspěvků podle různých kategorií (média, celebrity, zábava, značky a komunity).
Data zcela očekávaně ukazují, že Facebook je nejefektivnější a nejvlivnější platformou pro média. Zapojení uživatelů s účty mediálních domů je 2x větší než například u komunit. Výsledek však nedopadl vůbec dobře pro firemní značky. Zapojení do komunikace se značkami je 10x až 12x horší než s mediálními domy.
Ještě, že tu je Instagram. To je platforma rozhodně pro značky vhodná. Vedle celebrit se tu právě ony uživí nejlíp – se značkami na Instagramu komunikují uživatelé 4x častěji než na Facebooku.
Jan se mimo jiné radoval, že firmy už dostatečně vnímají vliv sociálních sítí na své zákazníky. Při svých kampaních utrácejí na sociálních sítích stále více peněz. Predikuje, že se rozpočty budou ještě zvyšovat a již brzy překonají náklady na televizní reklamu.
Není to ale sranda. Ukázal, co všechno musí dnešní social media manager ovládat.
Webová stránka je sama o sobě mrtvá
Steve Bartlett, zakladatel jedné z nejslavnější britských agentur Social Chain, popsal na svém životním příběhu, jak se dopracovat k úspěšnému podnikání. Webová stránka jako prezentace firmy je dle jeho názoru mrtvé médium. Pokud neaktivujete skupinu zákazníků – followerů – a nevzbudíte v nich zájem o vaši značku a produkty, můžete si být jisti, že na váš web prostě nikdy nenarazí.
Sociální sítě jsou dle jeho názoru ten správný prostředek, jak toho docílit.
Thomas Bata z firmy Baťa prezentoval na úspěších právě této pro Čechy ikonické společnosti vliv sociálních sítí. Povedl se jim například #BataFashionWeekend. V šesti bodech shrnul základní úspěchy podle vlastních zkušeností.
A pokud by to na fotce bylo špatně vidět, samozřejmě, že měl obuté novodobé Baťovky.
Pete Blackshaw z Nestlé poněkud “ujel” se svojí přednáškou od sociálních sítí k leadershipu. Z pohledu korporátních kampaní se mu zdají tato témata úzce spjata. Zaujal nás jeho slide, kde nabádal, aby velké firmy myslely jako startupy, řešily problémy bez napětí a prodávaly hlavně zevnitř firmy (myšleno směrem k obchodníkům a zaměstnancům).
Posledním spíkrem, kterého bychom rádi vypíchli, chceme hlavně inspirovat. Tom Fishburne z Marketoonist je někdo, na jehož web se musíte podívat. Najdete tam totiž hromady kreslených poučných marketingových vtipů. Pozor, je to obsah, který se sám šíří, a zábava na celé odpoledne. Co si o tom myslíte vy?
Už teď se organizátoři připravují na Engage 2018 – doporučujeme si koupit lístky už nyní, dokud jsou ve slevě. Celý videozáznam sledujte na webu.
Engage má prostě dosah. Letos přesne tenhle:
Facebook Live
2 567 789 impresí
1 939 801 dosah
100 000 unikátních zhlédnutí
Teaser video
94k zhlédnutí
972 interakcí
1 446 interakcí
285 685 impresí
1 499 interakcí na @Socialbakers + @EngageSB