#engageprague 2018 aneb content je stále king

EngagePrague 2018

Fórum Karlín se opět po roce zatřáslo v základech. V polovině května hostilo největší akci zaměřenou na sociální sítě ve střední Evropě – Engage 2018. Pořádající SocialBakers zastoupené Yuval Ben-Itzhakem a Janem Řezábem pozvali třináct zahraničních spíkrů napříč světem a napříč zaměřením. Několik stovek social marketérů zde u otevřených notebooků a rozsvícených smartphonů hltalo kromě Pilsner Urquell i social media hity pro rok 2019.

Jako první spíkr konference promluvil CEO Socialbakers Yuval Ben-Itzhak. Popřál SocialBakers k jejich 10. narozeninám hodně štěstí a zapolemizoval nad vývojem sociálních sítí. Nad jejich silným vlivem, který ovlivňuje mínění lidí, a jejich rozhodování po celém světě. Hlavním tématem konference #engageprague 2018 totiž bylo „The Power of Conversations“. Konverzace na sociálních sítích musí vyvolávat nějaký zajímavý content. A o tom dnes komunikace podle Yuvala je.

Na téma content marketingu se během konference vyjadřovalo ještě mnoho přednášejících. Všichni se však shodli, že i po změně algoritmů je dobrý content stále king a dlouho ještě bude.

Digital content formats evolution

Podle Yuvala bychom si měli dávat pozor na live streamovaná videa a stories. Oba tyto formáty zatím ukazují úžasné výsledky, co se týká zapojení zájmu uživatelů.

Pokud však budete mít skvělý content, musíte si také ujasnit, kam s ním. Pro jakou sociální síť bude nejvhodnější. Co se týče zapojení uživatelů, tak v současné době nejlépe funguje Instagram.

EngagePrague 2018 - social networks usage

Zakladatel Jan Řežáb mluvil o news feedu, změnách algoritmu a organickém dosahu na Facebooku. Podle Honzy by marketéři neměli opomíjet organický dosah a stále na klasických příspěvcích pracovat.

Dark posty jsou podle něj dvousečná zbraň. O Instagramu predikoval, že se z něj stane nejpoužívanější sociální síť.

Marketéry vyzval, aby aktivně používali stories, zprávy, social boty, vertikální obsah, live video, 360 a AR/VR. Podle Řežába jsou stories účinná zbraň na spotřebitele, ale klasické příspěvky mají stále větší hodnotu. A samozřejmě by se nemělo zapomínat a influencery. Řežáb poradil, jak s nimi spolupracovat.

EngagePrague 2018 - how to work with influencers

Obě přednášky si můžete prohlédnout z původního livestreamu na Facebooku:


Mia Vallo

Mia Vallo z National Gegografic ukázala, že skvělý obsah v podobě krásných fotek a videí zvířat v divočině táhne uživatele po celém světě.


Marcus Brown

Marcus Brown, německý vizionář, předvedl nejteatrálnější výkon ze všech vystupujících spíkrů.
Ukázal na diagramu trendy chování uživatelů. Tedy emoční trendy, které se na sociálních sítích nejvíce řeší: Love, Crazy, Sad, Hate, Enjoy, Chilled.

Podle Marcusova výzkumu je 13,3 % emocí zastoupeno v nižším objemu než 1 %. Jeho další komentáře můžete sledovat pod hashtagem #thepassing.

EngagePrague 2018 - Marcus Brown - trendy chovani

EngagePrague 2018 - Marcus Brown


Dan Garon

Zynga je přední vývojářská firma ze San Franciska, která vyrábí hry pro sociální sítě. Dan Garon tomu všemu šéfuje a objíždí konference, aby vyprávěl chytlavé příběhy, které se díky sociálním hrám udály.

Na #engageprague mluvil americkém mladíkovi, který se díky sociální hře Words With Friends seznámil s 80letou paní a navázali spolu osobní kontakt. Výjimkou není ani hra FarmVille, díky níž se v Americe páry i berou.


Ivor Crotty

Ivor Crotty, datový novinář, sociolog, vedoucí oddělení @Rt_Digital původem z Ukrajiny, prezentoval světově uznávaný komunikační projekt #1917live. Ukázal k tomu i případovou studii komunikační Twitter kampaně. Měla za cíl formou storytellingu informovat a připomenout mladé generaci historické události.

Projekt vznikl na základě 100letého výročí od Říjnové revoluce. Během kampaně spolupracovali se světovými jmény jako Paulo Coelho.

1917live - Paulo Coelho - EngagePrague


#Engageprague 2018 byla opět jízda do budoucnosti komunikace na sociálních sítích. Výkony spíkrů byly zábavné, data a případové studie poučné. Klára Honzíková a její tým společně s dobrovolníky odvedli velký kus práce a „nachytřili“ několik stovek social marketérů ze střední a východní Evropy.

Hodnocení za @Tyinternety#greatjob!

Total
1
Shares
Další články