Zajímavosti z dějin v podání Timeline českých stránek

Možnost nabídnout svým fanouškům přidanou hodnotu v podobě výletu do historie zatím ani zdaleka nevyužilo tolik značek, kolik zajímavých příběhů by si to zasloužilo. Přitom mnohé příklady ukazují, že jde o skvělý způsob, jak návštěvníky zabavit, poučit a ukázat jim vybranou společnost či fenomén v souvislostech, o kterých neměli ani tušení. Naštěstí takové příklady najdeme i u nás.

Miluju Prahu

Spousta velkých archivních fotografií, dobře vybrané události a mnoho zajímavých dat, která jsou doplněna o vysvětlující popisky. Věděli jste třeba, že 26. března 1939 ve tři hodiny ráno se v Praze začalo ze dne na den jezdit vpravo? Nebo že Bílá Labuť otevřená v témže roce byla největším a nejmodernějším obchodním domem ve střední a východní Evropě?

Czech History

Podobný princip ve větším měřítku a hlouběji do historie se rozhodla uplatnit také stránka věnovaná českým dějinám. Marku Zuckerbergovi také neváhala vzkázat, že možnost vrátit se do roku 1000 rozhodně není dostatečná, přestože původní limit stanovený na rok 1800 byl ještě mnohem přísnější. Jestli přemýšlíte, jak své ratolesti přivést k většímu zájmu o naše dějiny, tohle by mohl být dobrý začátek. A co si budeme povídat, nějakou tu mezeru by asi potřeboval zaplnit každý z nás.

Česká televize

Nakročeno má také Česká televize, ta by ale ještě měla na své facebookové prezentaci zapracovat. Zatím se její historie omezuje jen na ty nejzásadnější události a přehlídku ředitelů, kteří z pohledu fanouška nejsou zrovna tím nejzajímavějším. Co třeba přidat historii oblíbených pořadů a podrobnější informace o fungování televize? Věříme, že s ohledem na pozornost věnovanou v ČT sociálním médiím se ještě dočkáme zlepšení.

Rok konopí

Historii marihuany za celé poslední století až do současnosti velmi podrobně sleduje a přitažlivým způsobem zprostředkovává stránka s notoricky známým listem ve znaku. Dozvíte se zde leccos o legislativní historii konopí v různých zemích, o provedených vědeckých studiích, využití pro lékařské účely nebo kampaních pro i proti této droze.

Škoda Auto

Celkem minimalisticky a zároveň efektně využívá svůj historický exkurz škodovka. Omezuje se na fotografie jednotlivých modelů v letech jejich uvedení na trh, u těch méně známých pak přidává alespoň označení. Dokázali bychom si představit i informačně bohatší pojetí s více obrázky různých modelových variant či speciálních verzí (co třeba nasazení v rally a dalších závodech?), ale v zásadě proč ne.

Mercedes-Benz Česká republika

Podobný nápad na své stránce o něco dál dovedl Mercedes, který se dlouhodobě profiluje jako velký automobilový inovátor. Řada událostí v jeho Timeline se tak týká třeba zavedení ESP (roku 1996 v modelu S 600 kupé), airbagu spolujezdce (v roce 1987 ve třídě S) nebo airbagu řidiče a samonavíjecích pásů (1981, opět třída S).

Pilsner Urquell

Až do roku 1842 vás zavede historie Plzeňského Prazdroje, který si stejně jako většina českých pivovarů zakládá na tradici a Timeline tak je pro jeho potřeby jako stvořená. Není zde proto nouze o zajímavé dobové fotografie a historická data. Svůj pivní přehled si můžete doplnit o informace o ledařství, exportu, ochranných značkách, lahvování či dopravě.

Bubble

Že i s malým kašpárkem se dá hrát velké divadlo dokazuje reklamní agentura Bubble. Tím malým kašpárkem máme samozřejmě na mysli její poměrně krátkou historii. Přesto neváhala uplynulých pět let naplnit k prasknutí kampaněmi, na nichž se podílela. Potenciální klient či řadový fanoušek tak má k dispozici poutavou koláž referencí a současně malého průvodce vývojem reklamy posledních let.

Nokia Česká republika

Zavzpomínat na macatá pádla, kterým jsme ještě nedávno říkali mobilní telefon, zase můžete díky Timeline české Nokie. Historie značky se sice neomezuje jen na historii úspěšných modelů, tvoří ale její podstatnou část. Mezi klíčovými událostmi pochopitelné nesmí chybět ani příchod Hada v roce 1997 nebo nezapomenutelná role modelu 8110 v Matrixu o rok dříve.

Nivea

Milovníky hebké pokožky jistě potěší, že si s facebookovou stránkou pohrála i česká Nivea. Výsledek je docela zajímavý, prohlédnout si můžete třeba první pánský produkt z roku 1922 nebo postupnou proměnu reklamních aktivit značky. A kdo by to byl řekl, jak velkou roli může pro globální firmu hrát nafukovací míč.

Určitě se dá najít i řada dalších stránek, jejichž úsilí směřuje stejným směrem, za všechny zmiňme třeba AC Sparta Praha nebo Chytřejší města. Jestli o nějakých takových víte, budeme rádi, když se o ně podělíte v komentářích. Tak vzhůru do minulosti!

 

Diskuze k článku