Wix se pustil v reklamní kampani do WordPressu

Poslední dobou frčí reklamní kampaně, ve kterých se otevřeně cupuje konkurence… Po Intelu se k tomuto stylu uchýlil také Wix. Výsledek je… poněkud rozpačitý.

Existují skutečně nezapomenutelné marketingové kampaně, ale jsou i takové, které jsou zkrátka průšvih, jako je tomu v případě poslední kampaně od tvůrce webových stránek a webhostingové společnosti Wix. Ve své nové marketingové kampani nazvané „You Deserve Better“ se Wix napřímo pouští do WordPressu.

Kampaň Wixu začala tím, že společnost rozeslala sluchátka Bose významným uživatelům a influencerům propagujícím WordPress. Na krabicích, ve kterých tato sluchátka dorazila, byl QR kód, který si příjemci mohli naskenovat, aby si mohli prohlédnout krátké video, ve kterém vystupuje muž v hnědém saku, který zosobňuje WordPress (už zase ty personifikace naruby aneb PC vs Mac na věčné časy). Muž varuje uživatele WordPressu v „přísně tajné zprávě“, že Wix zahajuje kampaň na zničení WordPressu, ale v zápětí dodává, že to není důvod k obavám, neboť jde o fake news. Aby toho zmatku nebylo málo, krabice byla podepsána „Yours, WP“, takže se příjemcům mohlo (možná mělo) zdát, že dárek pochází od WordPressu, nikoliv od Wixu. Wtf?

Zasloužíš si lepší

Po vydání prvního videa zaslaného influencerům WordPressu Wix zveřejnil dalších šest videí, která se zaměřují na běžné problémy spojené s používáním WordPressu.

Tato videa se dotýkají některých stinných stránek používání nejpopulárnějších CMS na světě, jako jsou hackeři, aktualizační tlačítko, nefunkční pluginy WordPressu, neustálé aktualizace, „bílá obrazovka smrti“ a nutnost obracet se pro podporu na uživatelské tutoriály a komunitu.

Na rozdíl od prvního videa se ale v ostatních objevuje jak vývojář WordPressu, tak člověk zosobňující CMS. Dvojice se zdá být na terapeutickém sezení, na kterém se vývojář těžko vyrovnává s problémy WordPressu. V jednom videu vývojář dokonce otevřeně odkazuje na staré reklamy Applu PC vs Mac a vysvětluje, že WordPress vs Wix se tomu vůbec nepodobá.

Zatím se negativní reklamy Wixu nesetkaly s pochopením ani u vývojářů, ani u zakladatele WordPressu Matta Mullenwega, který na svém blogu reagoval na kampaň slovy:

„Cítím s těmi, kteří byli nucen pracovat na těchto reklamách, včetně herců; muselo být strašné pracovat na něčem, co vypadá jako encyklopedie Britannica útočící na Wikipedii. WordPress je globální hnutí stovek tisíc dobrovolníků a členů komunity, kteří se spojili, aby udělali web lepším místem. Kód a všechno, co do něj vložíte, patří vám a jeho licence s otevřeným zdrojovým kódem vám zajistí, že budete mít úplnou kontrolu napořád.“

Total
17
Shares
Další články