Trendy na sociálních sítích v roce 2019. Co nás čeká a nemine?

V roce 2018 nás sociální sítě doslova zásobovaly inovacemi a novinkami – Instagram spustil vlastní kanál IGTV, Facebook přišel s novým algoritmem… a otázkou zůstává, co na nás chystají tento rok? Přinášíme vám souhrn všech nadcházejících trendů i předpovědí, které si nesmíte nechat ujít.

1. Ještě více gamifikace pro udržení pozornosti diváků

Gamifikace představuje jeden z hlavních marketingových trendů, a to nejen v oblasti sociálních sítí. Jedná se v podstatě o aplikování herních prvků a principů v mimoherním světě. Na sociálních sítích jde především o Emoji Sliders, gify, ankety nebo Music Stickers, které zde uživatelé vnímají jako svěží vítr. Kromě toho mají za úkol pobavit, zvýšit interakce (engagement) a zájem diváků či fanoušků.

2. Nárůst Dark Socialu v messaging aplikacích

Už jste slyšeli o Dark Socialu? I kdyby ne, tak k jeho nárůstu nejspíš přispíváte, stejně jako většina lidí, kteří si vyměňují odkazy prostřednictvím online chatů, e-mailů nebo jiných messenger aplikací. A zatímco počet veřejně sdílených, měřitelných odkazů klesá, počet soukromě sdílených odkazů výrazně stoupá a stoupat bude.

3. Textového obsahu ubyde, nahradí ho vizuál

Možná jste si všimli, že vizuálně zaměřené aplikace jako Instagram či Pinterest zažívají zlaté časy. Jejich popularita stále poroste a troufáme si říct, že jednou plně nahradí textový obsah. Proslýchá se, že až 80 % konzumovaného obsahu budou v roce 2019 videa. Největší boom pak zažije živé neboli live vysílání.

4. Vertikální obsah

Svůj čas na sociálních sítí trávíme z 80 % na mobilních zařízeních a obrazovku tak sledujeme vertikálně. Na fakt, že obsah je tomu třeba přizpůsobit, už myslí i platforma YouTube, která spouští první vertikální reklamy. Pokud je obsah král, tak ten vertikální bude ještě větší.

5. Rozšířená realita (AR) jakou součást reklamy

S rozšířenou realitu už se dávno nesetkáme jen ve hře Pokémon Go nebo v aplikaci Ikea Places, v níž si lze virtuálně vyzkoušet, jak se vybraný produkt hodí do interiéru. Facebook nyní testuje reklamy s rozšířenou realitou, které umožní si oblečení nebo třeba doplňky ihned vyzkoušet. Reálně by rozšířená realita mohla zvýšit firmám konverze.

6. Ephemeral content stále na vzestupu

Ephemeral content neboli obsah, který je dostupný jen v omezeném časovém úseku, se stal v roce 2018 fenoménem, a to především díky Instagram Stories. Obsah apeluje na tzv. FOMO (Fear of Missing Out), tzn. že dodává uživateli pocit, že něco zmešká, pokud se s danou značkou či uživatelem nespojí. Není tedy divu, že Instagram Stories se jednou pravděpodobně stanou jedním z nejoblíbenějších prostorů pro reklamu.

7. Mikroinfluenceři zažijí plodný rok

Mikroinfluenceři se mnohdy pyšní jen pár tisíci sledujícími a zaměřují se většinou na konkrétní témata. Mnohem snáze tak osloví užší skupinu lidí, k níž dostanou ty správné produkty. I letos se mikroinfluenceři dočkají spousty zajímavých spoluprací či vyšperkovaných eventů.

8. Spolehněte se na user-generated content

User-generated content neboli obsah generovaný fanoušky funguje velmi dobře a určitě doporučujeme ho ani v roce 2019 nepodceňovat. Správci sociálních sítí by měli ještě více usilovat o jeho stimulaci a tvorbu a nejlépe ho již zařadit do své marketingové strategie.

Diskuze k článku