Timeline povinně již pozítří. Facebook radí, jak se připravit

Už když Facebook představil Timeline pro uživatele, zdůraznil, že její nastavení vyžaduje čas. Je třeba projít všechny dříve zapomenuté příspěvky a promazat ty nevhodné, doplnit důležité okamžiky, vyhrát si se zvýrazňováním zajímavých příspěvků i profilovou fotkou. Pro stránky to bezpochyby platí dvojnásob a na rozdíl od běžných uživatelů dostali jejich správci od Facebooku hned několik nástrojů, které pomohou na nic nezapomenout.

Zkouška z předmětu Timeline

Základním a velmi užitečným pomocníkem je speciální stránka LearnFacebookPages.com. Pokud umíte anglicky a Timeline jste zatím nijak hluboce nestudovali, rozhodně se vám půlhodina času stráveného s tímto interaktivním kurzem vyplatí.

Prohlídka je rozdělena do několika témat. Nejprve jsou srozumitelně představeny klíčové prvky jako profilové obrázky, fungování záložek nebo možnosti zvýrazňování příspěvků, načež následuje krátký test o několika otázkách k přezkoušení získaných znalostí. V dalších oddílech si pak lze nanečisto vyzkoušet nejrůznější nastavení, aby správci na vlastních stránkách už nemuseli příliš experimentovat a šli najisto. Vše doplňují videa, mluvené slovo a, jak již bylo řečeno, hodně interaktivního klikání.

Každý absolvent kurzu se touto cestou může rychle naučit závazná pravidla pro výběr hlavního obrázku, jak měnit datum příspěvků nebo je zvýrazňovat, jak nastavovat milníky a podobně. Navrch dostane i několik nenásilných obecných doporučení (netýkají se reklamy), jak fanoušky nejlépe zabavit a upoutat.

Přihlaste se do Timeline kurzu

Pokud preferujete klasické video a zároveň chcete o něco hlubší informace nebo vysvětlení nejasností, můžete základní facebookové vzdělání osvěžit a doplnit s pomocí Marketing Classroom. Konkrétně půlhodinové video (jak už jsme řekli, Timeline chce čas) s názvem Exploring the New Facebook Pages poskytne většinu důležitých informací, které byste mohli chtít znát. Nejprve během několika minut v pohybu názorně ukáže fungování všech nových funkcí a následně zástupci Facebooku odpovídají na rozličné dotazy uživatelů.

Video je součástí poměrně nového formátu živých facebookových webinářů na nejrůznější témata. Ty jsou vždy dostupné i zpětně a můžete si je volně přehrávat, pokud ale chcete mít možnost položit vlastní dotaz během živého vysílání s pomocí zeleného tlačítka Talk to Us, vyberte si některý z chystaných seminářů na této stránce a s trochou štěstí se můžete zúčastnit.

Letem světem

Zmíněnou Marketing Classroom můžete kromě přímého odkazu najít také jako záložku na facebookové stránce Facebook Marketing Solutions, kde se lidé z Facebooku s marketéry pravidelně dělí o užitečné informace a tipy. Můžete ji použít i jako rozcestník k dalším informativním stránkám spravovaným přímo Facebookem, zejména Facebook Pages – ta nabídne krátká videa na téma nových stránek nebo třeba seznámení s upravenými podmínkami používání.

Pokud jde o videa, měl by vás určitě zajímat i oficiální facebookový YouTube kanál. Videa se obvykle vejdou do čtyř minut, pokrývají většinu podstatných témat a najdete je tu přehledně na jediné stránce. Na YouTube lze ale samozřejmě najít i videa nahraná běžnými uživateli, která se věnují převážně různým specifičtějším problémům – viz například tento přehled.

V neposlední řadě pak můžete zabrousit i přímo na facebookovou microsite Představujeme nové Facebook Stránky. Kromě základního přehledu o fungování Timeline zde naleznete odkazy na již existující příklady v podání velkých značek a také odpovědi na nejčastější otázky.

A abychom nezapomněli, pro ty, kdo na Facebooku také inzerují, je připraven nástroj Facebook Demo Tool. S jeho pomocí si může každý vyzkoušet, jak fungují jednotlivé reklamní formáty a jak vypadají v praxi. Od klasických bannerů se mnohé z nich přeci jen dost liší, takže krátký vzdělávací kurz ani v tomto ohledu jistě neuškodí.

Závěrem nemůžeme nedoporučit ani naše články Obrazem: Úvod do fungování Timeline pro stránkyJak na firemní Timeline podruhé a ještě podrobněji.

 

Diskuze k článku