Facebook oznámil na začátku března otevření nové reklamní platformy pro inzerenty – reklamu v rámci Instagram Stories. Jedná se o dlouho očekávanou změnu, kterou ocení všechny značky a firmy, které zajímá zásah uživatelů Instagramu přímo v rámci populárních osobních příběhů. Tuto horkou novinku jsme rovnou otestovali. Zajímá vás, jak to dopadlo?
Nová reklamní platforma je aktuálně k dispozici prostřednictvím API, brzy má být zpřístupněna pro všechny inzerenty. Facebook nyní nabízí tzv. „Reach“ kampaně, které jsou ideální pro branding firem a značek. Postupně ale plánuje zavést reklamní formáty jako jsou prokliky na web, konverze na webu nebo instalace aplikací.
Pro vytvoření této reklamy je zapotřebí rozměr obrázku nebo videa tzv. na výšku 9:16 nebo více (600 pixelů na šířku minimálně). Jde tak o první formát reklamy na Instagramu, který zabere celou obrazovku. Využít je možné jak fotografie, tak videa.
Vhodný doplněk pro brandové kampaně
A toto jsou přesné specifikace nového formátu:
- Jeden obrázek nebo video (ne v Carouselu)
- Video do 15 vteřin
- Obrázek nesmí obsahovat texty, popisky nebo zprávy
- Proklik není nyní k dispozici, ale plánuje se do budoucna
Vzhledem k těmto specifikacím je jasné, že daná reklama je velmi vhodným doplňkem pro brandové kampaně. Díky délce až 15 vteřin a plnému překrytí mobilní obrazovky se z této reklamy stane velmi dobrý doplněk televizních kampaní. Dá se také očekávat, že u kampaní na mladší cílové skupiny tento formát postupně televizní reklamu plně nahradí.
První výsledky z testování
V naší agentuře jsme se hned po spuštění rozhodli novinku vyzkoušet a rádi se s vámi podělíme o první zkušenosti. V rámci několika testů Insta Stories jsme došli k tomu, že při skóre relevance 10/10 se nám podařilo získat 1 000 zobrazení za cca 20 Kč. To je 2 000 Kč při zásahu 100 000 uživatelů. Zatím není možné vkládat prokliky (to až v dalším update), ale už nyní se CTR (proklik na profil inzerenta z horního loga) pohybuje na 1 – 2 %. Cenově je tak reklama na úrovni cen reklamy na Instagramu a formát tak není dražší. Reklama má tedy velký potenciál stát se součástí všech brandových kampaní.
Insta Stories v tuto chvíli nenabízejí možnost aktivního prokliku, proto bychom doporučili důraz na emoci a brand dané společnosti. Chcete zaujmout a zachovat povědomí o produktu či značce co nejdéle.
Výhodou nového formátu je fakt, že Stories jsou velmi prohlížené a doteď nebyly na této platformě (Insta Stories) uživatelé na reklamu zvyklí. Dopad do povědomí značek tak může být nejenom nyní velmi zajímavý. Tento typ reklamy by se dal přirovnat k In-stream reklamám na YouTube, které mají při správném naplánování velký dopad na povědomí o značce a následné nákupní chování.
A co vy? Už chystáte svojí reklamu na Instagramu?
Související články




Diskuze k článku