Příručka marketéra: Produktové fotografie aneb jak na obrázky, které prodávají

Kvalitní produktové fotografie zvyšují konverze na e-shopu. Na své stránky si je přitom připravíte i vy sami – stačí jen vědět, jak správně na to.

Rozdíl mezi produktovou a image fotografií

Na začátek si ujasněme rozdíl mezi produktovou a image fotografií. Produktová fotografie je na jednolitém, často bílém pozadí. Jejím hlavním účelem je prezentovat produkt neutrálním způsobem, tak abychom se soustředili pouze na jeho podobu. Díky jednotnému pozadí také můžeme snáze porovnávat více zboží mezi sebou a udržet konzistentní design internetového obchodu.

Příklad produktové fotografie

Image fotografie je kompozice produktu a pozadí. Jejím účelem je navodit atmosféru a zapůsobit na pocity uživatele. Používá se pro reklamní účely, ale zpravidla se nehodí ji umístit na produktové stránky internetového obchodu zpravidla není vhodná.

Pozadí ubírá pozornost, kterou na produktové fotografii uživatel plně věnuje produktu. Výjimku mohou tvořit landing pages nebo designově nadstandardně vyladěné e-shopy.

Příklad image fotografie

Vhodná vs. nevhodná fotografie produktu

Hlavním účelem produktové fotografie by mělo být nalákání uživatelů a zvýšení jejich konverze na zákazníky. Ne každý obrázek přitom v e-shopu nebo na zbožových srovnávačích funguje stejně dobře.

Správná produktová fotografie je zaměřená výhradně na produkt a neměla by narušovat přehlednost webové stránky. Dostatek „bílého“ místa okolo zaručuje správné oddělení od obsahu a prvků „call to action“.

Příklad správné produktové fotky

Nevhodná produktová fotografie je přesný opak. Narušuje strukturu a tím i přehlednost webové stránky a ubírá pozornost obsahu. Nepůsobí ani tak lákavě, jako spíš lacině. Výsledkem může být snížení konverzního poměru, a tedy i počtu objednávek.

Příklad nevhodné produktové fotky

Jak na rozcestník produktů

Rozcestník produktů má za úkol co nejpřehledněji zobrazovat produkty v dané kategorii. Správně zvolené obrázky v rozcestníku přitahují pozornost, ale nezastiňují textové informace. Působí lákavě a vyzývají uživatele k akci.

Porovnejte si dva příklady rozcestníku pod textem. Produktové fotky v druhém případě ubírají pozornost obsahu a lákavě nepůsobí. Při větším počtu položek navíc snižují přehlednost stránky.

Příklad správného rozcestníku produktů

Příklad nevhodně provedeného rozcestníku produktů

Snad vám uvedené příklady pomohly si udělat lepší představu, jak může výsledná podoba produktových obrázků ovlivnit chování zákazníka na e-shopu. Líbivost a přehlednost zvyšuje prodeje a je škoda se o takovou výhodu zbytečně připravit. Myslete na to, až budete připravovat obrazové materiály pro váš e-shop.

Diskuze k článku