Příručka marketéra: Proč jsme si při tvorbě kampaně pro Jupí pořídili živého ježka

Místo drahých animací napodobujících ježka jsme při tvorbě digitální kampaně pro značku Jupí upřednostnili levnější variantu – a pořídili jsme si vlastního živého ježka. Cílová skupina oceňuje jeho roztomilost a autentičnost, díky čemuž se Vendelín stal hitem sociálních sítí. Dokázali jsme tak, že i s relativně omezeným rozpočtem jde dosáhnout úctyhodného engagementu a hlavně pozitivního sentimentu.

Různé značky se ve svých reklamních spotech a kampaních často využívají zvířecí témata. Také Jupí u nás poptalo digitální kampaň, ve které měl hlavní postavu hrát ježek nesoucí ovoce na svých bodlinách.

Při tvorbě takové kampaně by většina agentur zadala práci animátorům. Animace mají své místo především v televizních spotech, kde jsou násobně vyšší rozpočty. Pro tuto digitální kampaň jsme však hledali řešení, kterým bychom dokázali výrobní náklady snížit a přitom získali maximum.

Nejefektivnější varianta se ukázala být zároveň tím nejjednodušším řešením – jeden z našich kolegů – Honza, account, který má klienta Jupí na starosti, si pořídil vlastního ježka. Z něj je dnes nejen hvězda sociálních sítí, ale i nový člen domácnosti, o kterého Honza ve svém volném čase pečuje. Jednou měsíčně pak ježka vezmeme do studia nebo parku, kde připravujeme všechny vizuální podklady (videa, fotky apod.) na sociální sítě na celý další měsíc.

Pro fanoušky značky Jupí je ježek známý jako Vendelín (při výběru jména jsme nechali hlasovat lidi. I tato drobnost nám pomohla podpořit image a známost ježka Vendelína na sociálních sítích, kde o jeho jméně rozhodlo 1100 uživatelů). Náš nápad se vyplatil. Vendelín se téměř okamžitě po spuštění kampaně stal hitem sociálních sítí. Konkrétně jde o fotografie a videa na platformách Facebooku a Instagramu včetně Instastories. Počty liků máme násobně vyšší než kdy dříve, počítáme je ve vysokých stovkách na post.

To je důkazem, že cílová skupina, kterou tvoří zejména rodiče školáků a školáci sami (nebo přesněji lidé ve věku od 25-35 let se zájmem o rodinu), na zvířátka pořád reaguje pozitivně. Oceňovaným faktem navíc je, že nejde o animovaného, ale skutečného a roztomilého ježka, o kterého se navíc náš kolega Honza vzorně stará.

Výsledek kampaně je důkazem, že i s relativně malým rozpočtem je možné dosáhnout vysoké míry engagementu a tím i nadprůměrnému organického dosahu oproti kampaním v předchozích letech, na nichž jsme se podíleli. Stačí dobrý nápad, autentičnost a lidé budou se značkou trávit mnohem více času. Přemýšlejte nad novými způsoby řešení problémů, podobně jako když se snažíte dostat ježka z klece. Nám se to vyplatilo.

Diskuze k článku