Příručka marketéra: Neodrazuje váš facebookový profil zákazníky?

Facebookovou stránku firmy nestačí prostě mít, je potřeba na ní pracovat. Proč? Protože zatímco dobrá stránka dokáže navnadit potenciální zákazníky, špatná je zvládne účinně odradit od nákupu. Nepracuje vaše facebooková stránka ve skutečnosti proti vám? Přečtěte si, jak to poznat a co změnit k lepšímu. 

Největšími závisláky na Facebooku jsou prý ženy. A já jsem toho důkazem. Nejenže ho používám denně, komunikuji na něm s přáteli, zjišťuji co je nového u mých přátel, ale i ve světě. Ale především je pro mě platformou, která mě často nakopne k nákupu věci, kterou ani nepotřebuju.

A to je ono, Facebook ovlivňuje naše rozhodnutí. Znáte to, vybíráte nějakou věc a při procházení webu prodejce se podíváte, jestli má Facebook. Většina z nás si prohlédne i jeho profil a i podle něj se rozhodne, jestli nakoupí, nebo ne. Bohužel mnoho firem působících na Facebooku si toto neuvědomuje dost jasně. Takže jak spravovat facebookový profil, abyste neodrazovali své potenciální klienty?

Facebookovou stránku nemusí mít všichni

Založit stránku umíme všichni. Ale pečovat o ni a umět na ní komunikovat, to umí jen hrstka statečných. Na co budu mít stránku, která je o ničem? Leda proto, aby mi ublížila a zkreslila uvažování o mě a mých produktech.

Prázdným a nekomunikativním profilem jako byste říkali: „O naše zákazníky taky nebudeme pečovat“. V horším případě to může znít jako: „Své zakázky flákáme.“

Pokud nemáte dostatek času ani obsahu pro svůj profil, dám vám radu za milión. Vykašlete se na to. Komunikujte s klientem jinak, najděte si cestu, která vám bude vyhovovat a bude vás bavit.

fb_stranka

Neshánějte fanoušky, kteří nereagují

Když si dělám názor na danou společnost pomocí Facebooku, rozhodně dávám na komentáře u příspěvků a na příspěvky návštěvníků. A pokud vidím, že má profil 50 000 fanoušků, ale ti příspěvky nelajkují ani nekomentují, je někde něco špatně.

Nekupujte fanoušky. Nedělejte placenou kampaň na sběr fanoušků, když vidíte, že vám nereagují na příspěvky. Na návštěvníka takový profil působí mrtvě, bez duše.

Máte čas, ale nemáte nápady?

Kreativita a nápady jsou základem pro virální obsah na všech sociálních sítích. Pokud máte pocit, že dáváte neustále stejné příspěvky dokola, sedněte si, udělejte si audit svých příspěvků. Podívejte se, jaké příspěvky dáváte (Jsou častěji textové, nebo vizuální? Vytváříte vlastní, nebo sdílíte příspěvky jiných?) a zhodnoťte, na jaký typ příspěvků vaši fanoušci reagují.

Nebo si nechte poradit. Nejvíce vám s nápady pomůžou vaši přátelé. Zeptejte se jich, co jim chybí, co mají na Facebooku rádi, co je upoutá. Ptejte se.

Vizuální obsah v každém příspěvku

Fotografie a videa jsou základem každého dobrého a virálního obsahu. Proto nezapomínejte ke každému svému příspěvku přidat obrázek, který podtrhne vaši myšlenku a přidá k informaci emoci.

  • Vezměte do ruky telefon a natáčejte reportážní videa – vlogy jsou in a uživatele baví. Můžete natočit, jak to vypadá u vás ve výrobně, balírně, na recepci, ve firmě, prostě cokoliv, co spojí uživatele s vámi.
  • Domluvte se s nějakým nadšeným kolegou, kamarádem, známým a udělejte z něho vlogera pro svoje produkty. Může točit videa, kde hodnotí vaše produkty. Možností je hodně, stačí na chvíli ponořit se do světa youtuberů, vlogerů a blogerů, sledovat světové značky a jejich komunikaci a časem máte nápadů habaděj.
  • Foťte a vyprávějte příběhy fotografiemi. Vyzkoušejte multi image post.

    multi-image-post

    Nelákalo by vás podívat se, co je za šipkou?

  • V případě jedné fotografie u příspěvku upravte fotografii filtrem. Vyzkoušejte například Pixlr Express. Filtry miluje jak Instagram, tak Facebook. Filtr dokáže kdejakou fotku vylepšit. A na mladou generaci působí prostě cool.

Facebook chat místo rychlého telefonátu

Především mladí lidé raději chatují než telefonují. Proto pokud vám někdo napíše pomocí funkce Zprávy, reagujte co nejrychleji. V pracovní době nejlépe do hodiny.

Žádná odpověď na dotaz rovná se ignorace zákazníka.

Záložka informace je jako záložka kontakt na webu

Bez ní vás nikdo nenajde. Sama často hledám adresu firmy pomocí stránky na Facebooku. Především pokud nemáte mobilní web, bude tato možnost na Facebooku jen ku prospěchu. Záložka se na mobilních zařízeních čitelně zobrazí a v případě plného vyplnění si potenciální klient s chutí najde adresu a zastaví se u vás.

  • Vyplňte přesnou adresu. Uživatel se po kliknutí na adresu dostane na mapu a může se nechat navigovat Google mapami k cíli.
  • Především telefonní číslo umožní rychlý kontakt s vámi.
  • Nezapomeňte na odkaz na webové stránky.

Možností, jak využít facebookovou stránku, je spousta. Samozřejmě každý obor podnikání si žádá svoje. Nenechte se svázat trendy a ani větou: „Copak vy nejste na Facebooku? Vždyť Facebook je základ!“ Facebook není nutnost, je to skvělý způsob komunikace, který ale musíte umět uchopit.

Diskuze k článku