Příručka marketéra: Jednostránkové weby – jsou dobré, nebo špatné pro SEO?

Jednostránkové webové prezentace jsou v dnešní době velmi populární. Stále více a více společností jim dává přednost před weby se složitou strukturou. Jak ale ovlivní podoba vašeho webu pořadí ve výsledcích vyhledávání? Sestavili jsme pro vás výhody a nevýhody jednostránkových prezentací a jejich dopady na SEO.

Výhody

1. Vhodnější pro mobilní telefony

Není žádným tajemstvím, že většina lidí vyhledává na internetu prostřednictvím mobilních zařízení, což je jeden z hlavních důvodů, proč volit právě jednostránkový web. Pro mobily je stránka mnohem přehlednější a uživatelsky přívětivější. Také načítání obsahu bývá rychlejší. Především vlastníci smartphonů s malým rozlišením ocení absenci odkazů na další stránky webu.

2. Umožňují lepší cílení na konkrétní uživatele

Jednostránkové weby jsou vhodné pro zaměření na úzkou cílovou skupinu. Na jedné stránce jsou jednoduše zobrazeny všechny důležité informace, které uživatele zajímají. Pokud existuje pouze jedno klíčové slovo nebo sada klíčových slov, na které cílíte, nemusíte se obávat ani SEO. Ujistěte se, že vše, co umístíte na web, má svůj účel. Pokud naplníte web nadbytečnými a nepřínosnými informacemi, které nebudou mít pro uživatele žádnou hodnotu, web rychle opustí.

3. Stránka může získat větší autoritu (Page authority)

Zpětné odkazy jsou jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů vyhledávačů. V případě jednostránkového webu všechny odkazy směřují na jednu stránku, čímž se zvyšuje její hodnocení.

Nevýhody

1. Neumožňují cílení na široké spektrum klíčových slov

Jednou z výhod multistránkového webu je, že každá stránka nabízí další příležitostí k optimalizaci na nové klíčové fráze. Tato výhoda se u jednostránového webu zcela ztrácí. Pokud jsou tedy vaším hlavním prodejním kanálem návštěvníci z vyhledávačů, doporučuji zvolit web s bohatou informační architekturou.

2. Velmi stručný obsah bez větších detailů 

U jednostránkové prezentace přicházíte o možnost věnovat každému tématu svou samostatnou stránku. Místo toho musí být celý obsah webu pohromadě. Je prakticky nemožné pokrýt stejné množství informací na jedné stránce jako na několika stránkách. To představuje problém pro návštěvníky, kteří hledají podrobný a relevantní obsah na konkrétní témata. Doporučuji tedy alespoň vytvořit novou sekci pro každé nové téma, jako by to byla samostatná stránka.

3. Neumožňují některé pokročilé strategie SEO

Existují jisté SEO strategie a osvědčené postupy, které jednoduše nebudou fungovat na jedné stránce. Jednou z nich je strukturování webu do kategorií a podkategorií tak, aby každá stránka pokryla jeden konkrétní okruh klíčových frází. Takto optimalizovaný web se poté zobrazí vysoko ve výsledcích vyhledávání na většinu uživatelských dotazů z vašeho oboru.


Při rozhodování o tom, zda má mít váš web jednu nebo více stránek, je třeba zvážit cíle vaší firmy a to, čeho se snažíte dosáhnout na svých webových stránkách. Měli byste také vzít v úvahu své zákazníky a cílové publikum a rozhodnout, který web bude pro ně vhodnější.

Diskuze k článku