Příručka marketéra: Jak ulovit YouTubera?

Chcete dostat image vaší značky na Love Brand level? Vydejte se na lov! Zapomeňte na Pokémony, řešením může být YouTuber. Přesněji řečeno – dobře trénovaný YouTuber. Ideálně pak některý z kategorie těch vzácnějších druhů. A stejně tak, jako miliony lidí ujíždějí na chytání barevných bezkrkých zrůdiček, vy si můžete pochytat kvalitní views. A to je, pro každého marketéra, přeci ještě větší zábava. Tak jdeme na ně!

Zvolte si toho nejlepšího

Jak ho najít? Toho nejlepšího YouTubera najdete jednoduše, přímo od stolu a na tři kliky. A začněte rovnou těmi nejznámějšími. Od nich se pak můžete dostat i k těm méně známým. Do začátku vám pomůže aktuální žebříček nejlepších českých a slovenských YouTuberů.

youtuberi_seznam

Připravte si dobrou vábničku

Na rozdíl od Dragonita, pro YouTubera nemusíte chodit daleko. Na druhou stranu, samotný lov je mnohem náročnější. Neobejdete se bez kvalitní vábničky. Jak by měla vypadat?

Její příprava vám zabere hodiny, ale nevyplácí se jí podcenit. Důležité totiž je zaujmout ho v prvních dvou větách e-mailu. Přesvědčte ho, že vás zajímá. Dokažte mu, že ho dobře znáte. Argumentujte konkrétně. Zmínil se například ve svém facebookovém postu, že potřebuje nový telefon, a vy zrovna launchujete nejnovější Huawei? Taková nabídka se přeci neodmítá. Zapomeňte na neosobní korporátní e-mail. Na druhé straně sedí člověk, který se (možná dost dobře) živí tím, že natáčí vlogy o své poslední návštěvě Starbucksu…

Tihle lidé žijí online, ukazují vše. A to je vaše výhoda. Poznejte je a nabídněte jim něco, co opravdu chtějí. Bude vás to stát pár hodin času, ale výrazně to zvýší šanci stát se v jejich očích Love Brandem. A když si vás opravdu zamilují, rádi vám přivedou své publikum.

Buďte Superkámoš

Po úspěšném lovu začíná ta pravá zábava. YouTuber totiž není prostá kořist lapená v aplikaci vašeho telefonu. Je to spíš nejlepší kámoš vaší značky, který ale může kdykoli utéct jinam. Udržet si ho znamená bavit, pečovat a pomáhat mu v jeho dalším vývoji. Buďte jeho Superkámoš, pokud chcete kvalitní autentické výstupy. A to byste měli! Jen dlouhodobá a divácky uvěřitelná propagace vaší značky vám může přitáhnout nové zákazníky.

Jak na to?

  • Uspořádejte mu (tajnou) párty

Třeba jako Bubbleology pro svou dlouhodobou ambasadorku Teri Blitzen, která si vždy přála oslavu svých 16. narozenin v Sweet Sixteen stylu. Elegantní způsob, jak být Superkámošem a zároveň prodat pořádání narozeninových oslav.

  • Vytvořte mu vlastní kolekci

Hezký příkladem může být například projekt ZOOT by Bloggers od ZOOTu, který s českými fashion blogery a YouTubery spolupracuje dlouhodobě velmi dobře. Nechává jim volnost, respektuje jejich tvorbu a nebojí se je za jejich loajalitu odměnit.

zoot

  •  Plňte mu přání

Jako O2 se svým klipem Vánoční pro Johny Machette a Teri Blitzen, dva nejvlivnější české YouTubery v kategorii do 18 let.

Někdy prostě stačí jediný tweet a rázem máte hluboký lidský příběh. A taky 3 miliony views…

johny_machette

johny_mach

  • Posuňte ho dál

Řada českých YouTuberů má mnohem vyšší cíle, než je zlatý YouTube Play Button.

Podobně jako je tomu v zahraničí, kde je youtuberská komunita mnohem dál, vydávají naše vlogové hvězdy vlastní knihy, videoklipy nebo svou značku oblečení. V cestě za slávou se ale často chtějí dostat za hranice YouTube. Ideálně do televize. Dále pak na pódia stand-up show nebo aspoň do rádia. Vlastním workshopem na téma „Jak se stát úspěšných YouTuberem“ už dávno nikoho neohromíte.

Funguje to? Pochytejte je všechny!

Jak to dopadlo? Dosáhli jste svých cílů? Máte čísla a výsledky, které jste chtěli? Pokud ano a budget není vyčerpán, celý postup klidně opakujte. V případě YouTuberů platí, že když už pochytat všechny, pak jen ty relevantní k vaší cílové skupině. Pokud vás hra YouTuber Go nechytla, máte přesně dvě možnosti. Zkusit ji hrát s novým YouTuberem jinak, nebo ji prohlásit za krátkodobou digi horečku, která stejně všechny brzy přejde…

Diskuze k článku