Příručka marketéra: Jak nám obsah z chatbota za dva měsíce vyprodal sklad

Moderní doba si žádá jistou dávku nedbalé elegance a vousů. Když je ale vousaté nedbalosti příliš, přichází na řadu stříhání všemi možnými strojky a zastřihávátky, které ne vždy splní očekávání zákazníků. To se rozhodl Philips změnit.

V roce 2017 na trh uvedl novinku ze svého repertoáru holícího náčiní s označením OneBlade, která nejenže zastřihává a tvaruje neposlušné vousy, ale umí je i v případě nejvyšší potřeby zcela oholit. Bez pěny. Nebo dokonce vody. No prostě na sucho. Tato unikátní kombinace žiletky a elektrického strojku se jevila jako perfektní nástroj pro muže, kteří hledají univerzální chytrá řešení.

Jeden chatbot a 9 400 mužů

Primární cílovou skupinou produktu byli muži ve věku 18 až 35 let, kteří se holí maximálně dvakrát týdně, rádi experimentují a střídají různé styly zastřižení vousů. Před samotným začátkem prodeje novinky se Philips rozhodl otestovat dosud reálně neexistující produkt na zvolené cílové skupině. Na tu v první fázi kampaně cílila facebookové komunikace, jejímž úkolem bylo potenciální zákazníky přivést k rozhovoru s chatbotem.

Tento výdobytek pokusů o vytvoření umělé inteligence prověřil, zda příchozí prospekt nosí vousy. Podle daného scénáře následovalo představení nové žiletkomašinky a všech jejích výhod doplněné pobídkou 20 procentní slevy, pokud potenciální zákazník usoudil, že by podobný nástroj vizuální údržby potřeboval. Zároveň takového jedince vyzval ke sdílení svých zkušeností s OneBlade prostřednictvím videí a fotek, ideálně při používání v řekněme netradičním prostředí nebo situaci.

Mezi 320 fotkami a videi, které díky aktivnímu chatbotovi vznikly, se našly i takové perly jako holení se při seskoku s padákem nebo při sjíždění divoké řeky. Celkem si s chatbotem povídalo více než 9 400 mužů. Vzájemně si vyměnili téměř 220 tisíc zpráv. Díky tomu ještě před spuštěním prodeje získal Philips OneBlade od uživatelů na eshopu hodnocení 4,7 hvězdičky.

Získaný obsah přesahoval jen sdílení na sociálních sítích

Jelikož získaný obsah svou kvalitou výrazně přesahoval obligátní sdílení na sociálních sítích, rozhodli jsme se s klientem využít ho pro vytvoření lokálního spotu, který bychom mohli nasadit proti televizní kampani z globální produkce především na YouTube. O jeho vytvoření se postarala naše sesterská transkreativní agentura Spectra.

Ostrá kampaň nového produktu tak odstartovala na YouTube nejen s tradičním globálním spotem, ale také prostřednictvím lokálního reklamního spotu, bannerovou reklama v RTB, na Facebooku a Instagramu. Veškerý online prostor byl ze sta procent nakoupen programmaticky našimi digitálními přáteli z agentury Adexpres.

Obě reklamní videa dosáhla úrovně nejlepších výsledků ve svém segmentu v YouTube Brand Lift Study měření dopadu na povědomí o značce i zvažování nákupu. Lokální spot sestříhaný z uživatelských videí ale dosáhl výrazně lepších mediálních výsledků. Míra zhlédnutí byla vyšší o 14,3 procenta, proklikovost dokonce o 89 procent a konverzní poměr o neskutečných 527 procent. Ve srovnání s globální kreativou doručil lokální spot konverze o 92 procent levněji.

Ani výsledky obchodní samozřejmě nezůstaly pozadu, jinak bychom koneckonců nemluvili o úspěšné kampani. Veškeré prodejní cíle kampaň splnila na 124 procent. Ke konci plánovaného období jsme navíc kampaň utlumili, protože zákazníci produkt zcela vyprodali. S návratností do pěti měsíců jsme ROI vypočítali na 321 procent. A za to si naše mediálka Carat a digitálka Adexpres odnesli zlatou v soutěži Internet Effectivness Awards.

Tak ze kterého letadla k nám seskočíte vy?

Diskuze k článku